Avatar billede jobijoan Nybegynder
08. januar 2005 - 00:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Datoformat og tusind adskiller (altså punktum) i flettet dokument

Jeg laver flet fra excel og access, og når det kommer over i word og bliver flettet, så kan jeg ikke bestemme at jeg vil have tusind adskiller i tal, og datoformatet kikser også.
Er der en barmhjertig sjæl der har de vise sten ?
Og maskinen er sat op i kontrolpanelet til "dansk".

mvh
Johs.
Avatar billede jkrons Professor
08. januar 2005 - 00:39 #1
Når du har indsat dine flettefelter i Word, skal du ændre formatet til det, du ønsker. Problemet er at ved fletning kommer kun værdierne, ikke deres format med over fra et eksternt program. Derfor må du formatere igen.

Klik på datofeltet og tryk Skift+F9 for at vise feltkoderne. Ret til:

{MERGEFIELD  Dato  \@ "dd-MM-yyyy"}. Du skal altså tilføje alt efter Dato (som i mit tilfælde er flettefeltets navn)

I talfeltet skal din kode se således ud:

{MERGEFIELD "Tal" \# #.###} eller evt. #.###,00 hvis du skal have to decimaler.
Avatar billede jobijoan Nybegynder
08. januar 2005 - 19:28 #2
Tak for svaret, det virker perfekt. Men det under mig meget at man skal ind i koden for at rette noget så simpel som tal og dato format, har Microsoft virkelig ikke lavet det mere smart......

mvh
Johs.
Avatar billede jkrons Professor
08. januar 2005 - 22:59 #3
Ikke i Word. Word er ikkeberegnet til håndtering af tal. Datoer håndterer den fint nok, så længe du bruger Words egne datofelter, men når de overføres fra et eksternt program, er det kun de rå data, der overføres, ikke det eksterne programs formater.

Tak for point.