Avatar billede jgkl Nybegynder
06. september 2004 - 12:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oprette Profildokument

Jeg skal oprettet et profil dokument, en slags konfigurering af databasen, som skal indeholde 8-10 felter, i hvert af disse felter skal der tastes 8-10 værdier som skal bruges i nogle picklists rundt omkring i databasen, og jeg er helt blank, hvordan jeg får der til kun at ét profildokument og at alle min picklister kigger i dette ene specifikke dokument, har tidligere brugt at oversætte en kolonne til en picklist, men det vil blive alt for mange dokumenter.

Håber I kan hjælpe, lede mig lidt på rette spor.
Avatar billede bamzen Nybegynder
06. september 2004 - 12:24 #1
Du skal lave en formular med de felter du har brug for
så skal du lave en action med formulakoden  @command([editprofile];"formnavnether")
der hvor du vil bruge værdierne, skal du så skrive @getprofilefield("formnavnether";"feltnavnether")
thats it

det er @command([editprofile];"formnavnether") der gør at der kun er et dokument,, og hvis ikek det findes, så oprettes det.

/Bamzen
Avatar billede jgkl Nybegynder
06. september 2004 - 12:27 #2
Hej Bamzen

Hvor skal jeg sætte den action ? i dokumentet, eller som en knap ?
Avatar billede jgkl Nybegynder
06. september 2004 - 12:34 #3
Tak, jeg har fundet ud af det.
/jgkl
Avatar billede bamzen Nybegynder
06. september 2004 - 12:44 #4
selvtak..... typisk lægger man den action på et view
Avatar billede jgkl Nybegynder
06. september 2004 - 12:55 #5
ja!  jeg havde bare lige hovedet under armen.... :)