Avatar billede Slettet bruger
01. september 2004 - 12:55 Der er 10 kommentarer

Domino6 Performance

Hej Drenge!

Jeg har et problem med min Domino server (synes jeg selv).

Har netop opgraderet fra Domino R5.0.12 til Domino 6.0.1 (dette var den jeg senest har licens til via en udløbet passport aftale)

Ovenpå Domino'en ligger en Mailsecurity 4.0 fra Symantec.

Nå, nu til sagen.

Det er sådan at serveren lige så stille står og forbruger mere og mere RAM i løbet af dagen, og mit spørgsmål er nu hvorfor?

Når jeg lukker ned for Lotus Domino benytter serveren 190 mb ram, når jeg starter den ligger den sig på cirka 350 mb, og netop nu, 8 timer efter den sidst har været bootet er memory forbruget oppe på 1,2 Gb.

Det er ikke sådan at jeg mærker noget til det på client siden (synes jeg ikke), men jeg har lidt et problem, der jeg tror noget står og hænger. Det skal siges at min server er født med 2 Gb RAM og jeg har i alt 16 brugere på den, ydermere ligger der et ITF CRM system på serveren.

Nogle der har et bud?

Mvh.

Kim
Avatar billede karstenv Nybegynder
01. september 2004 - 13:40 #1
Domino elsker RAM og den lkan tage op til 2 gig hvis de er tilgængelige, og den gør det osse, sådan er den bygget.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2004 - 13:45 #2
ok Karsten!

det var do ikke lige det svar jeg søgte, min Domino R5 slugte 200 mb når det gik vildest for sig, så kan det jo ikke passe at Domino6 sluger det 5 dobbelte, kan du se problematikken?

Mvh.

Kim
Avatar billede karstenv Nybegynder
01. september 2004 - 13:57 #3
JO for Domino er ligeglad med andre app. og den går ud ved opstart og sniffer hvad der af RAM på serveren, og ud fra hvad styresys giver den enkelte ret app. til at sætte sig på så tager dommino hvad den kan få og hvis de andre app. så frigiver noget så tager domino så dette. en anden ting er er den symantec ting du kører en del af domino eller ligger den udefor som selvstændig app?
Avatar billede jogii Nybegynder
01. september 2004 - 14:27 #4
Hvis du NU (lige nu) lukker Domino ned, hvor meget RAM bruger serveren så? Der kan være tale om et memory leak.
Hvad siger Task Manager? Sorter efter hukommelsesforbrug.
Jeg har set at Domino er mere "sulten" på Win2003 Server end Win2K. Hvor mange processorer har maskinen (eller hvilken type processor)?
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2004 - 10:18 #5
hej jogii!

Hvis jeg lukker ned lige nu går den ned på 190 mb.

Min server kører med Windows 2000 server SP4, og det er en DUAL processor server.

Processor type PIII Xeon 1266 Mhz

/Kim
Avatar billede jogii Nybegynder
02. september 2004 - 10:47 #6
Forbruget går altså tilbage til det oprindelige. Så er der ikke tale om et ML.
Du skriver noget om et problem med noget der hænger. Kan du mærke det ude på serveren at den er sløv i brugergrænsefladen?
Jeg tror du skal tage det roligt, som Karsten antyder.
Avatar billede karstenv Nybegynder
02. september 2004 - 11:01 #7
Iøvrigt en fin server og den burde fin kunne kører flere app samtidig og jeg er sikker på at det ikke giver problemer, dog skal vi alle huske at BILL GATES godt kan lide at ting skal bootes med jevne mellemrum og sådan er det osse for servere, dog ikker særligt ofte :-) bare en gang i mellem.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2004 - 13:02 #8
Hej Drenge!

der er ikke noget der hænger på serveren, jeg undres blot over at denne domino6 (som var en opgradering fra 5.0.12) bruger så relativt meget mere RAM end den gamle..

Mvh.

Kim

PS: Vil gerne dele point ud til jer, men føler ikke rigtig at jeg er kommet dybere ned i spørgsmålet omkring HVORFOR der er dette merforbrug (og ja, jeg kender godt bill gates, men jeg mener ikke dette forklare hvorfor en domino6 bruger meget memory)
Avatar billede karstenv Nybegynder
02. september 2004 - 13:06 #9
nej nej til det med bill, og tja det ok med mig at du ikke deler points ud, dog tror jeg ikke du kommer sagen nærmere, men happy hunting. :-)
Avatar billede noteshotline Nybegynder
08. september 2004 - 21:31 #10
Jeg havde ogspå engang en helt nu server med maseer af RAM og næsten ingen applikationer - den havde et jævnt forbrug af RAM, så den burde bootes her 4. time.

En opgradering til næste version løste problemet.

I dette tilfælde vil jeg nu mistænke ITF for ikke at være fuldt R6 kompatible,

Jeg kan give dig en metode til automatisk at boote serveren hver dag, men det er lidt drastisk.

/Hans Holt