Avatar billede guni1946 Nybegynder
22. juli 2004 - 07:48 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

explorer har fundet en fejl

Når jeg forsøger at bruge søg funktionen får jeg følgende fejlmeddelelse: "explorer har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden". Jeg har forsøgt at køre sfc /scannow men problemet består stadigt. Jeg har prøvet at boot til fejlsikret tilstand og der opstår fejlen ikke. Er der nogen der har en løsning?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2004 - 08:47 #1
Prøv at geninstallere IE6 SP1. Den fulde version kan downloades herfra:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede hcma Novice
22. juli 2004 - 10:07 #2
tonnybrandt >>  explorer og ikke IE, så det hjælper nok ikke at re-installe IE, vel at mærke hvis guni1946 ikke mener Internet Explorer?
Avatar billede guni1946 Nybegynder
22. juli 2004 - 10:37 #3
tonnybrandt >>> ja, som catbody siger er det vel til ingen nytte (???) at geninstallere SP1 til Internet Explorer 6 da fejlen kommer når jeg ønsker at søge på en fil, f.eks. ved at højreklikke på startknappen og vælge søg. Når jeg så har tastet det jeg vil søge på ind og hvor der skal søges og sætter søgningen igang kommer den fejl som jeg har beskrevet. Tror du så det hjælper at geninstaller SP1 til IE6???
Avatar billede guni1946 Nybegynder
22. juli 2004 - 10:47 #4
Jeg har OGSÅ prøvet at installere WinXP "oveni". Der gik rent kage i det så jeg havde heldigvis taget et image af C: så jeg kunne dumpe tilbage ... ellers havde det gjort rigtigt ondt at skulle starte op helt forfra. Hurra for Norton Ghost.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2004 - 10:48 #5
Jeg er helt klar over at du mente stifinder, og jeg står ved mit råd.
Internet explorer er dybt integreret i windows og mange af funktionerne i stifinderen er implementeret via funktioner fra IE. Prøv blot at åbne en stifinder og taste f.eks. www.google.com i feltet hvor stien står (addresse linien)

Denne forklaring burde jeg nok have skrevet i mit første indlæg, idet jeg godt kan se hvorfor rådet virker underligt *s*
Avatar billede guni1946 Nybegynder
22. juli 2004 - 10:54 #6
Jeg vil prøve at se om det kan lade sig gøre og vender naturligvis tilbage med et svar.
Avatar billede guni1946 Nybegynder
22. juli 2004 - 11:10 #7
tonnybrandt >>> Når jeg forsøger at installere SP1 (IE) får jeg at vide at systemet ikke kan opdateres IE) da den er nyere end SP1 ... Og jeg kan ikke afinstallere SP1 da den ikke findes i tilføj/fjern programmer. Hvad gør jeg så???
Avatar billede hcma Novice
22. juli 2004 - 11:21 #8
jeg bøjer mig for tonnybrandts argument.
her er så en vejledning i re-install af IE:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#reinstall_ie
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2004 - 11:54 #9
guni1946 >> følg vejledningen i catbody's link til at få lavet ændringen i registreringsdatabasen der giver adgang til at opdatere internet explorer'en, så skulle du kunne køre den ind igen.

Catbody >> Takker for linket, jeg kendte ikke det registry-fix så det havde nok taget lidt tid at finde :)
Avatar billede guni1946 Nybegynder
22. juli 2004 - 12:00 #10
catbody og tonnybrandt >>> jeg prøver og vender tilbage om det lykkes.
Avatar billede guni1946 Nybegynder
22. juli 2004 - 13:21 #11
catbody >> Nu har jeg afprøvet begge forslag iflg. tips og tricks (dit link) og jeg har stadigvæk problemet, så det hjalp altså ikke desværre.
Avatar billede hcma Novice
22. juli 2004 - 13:26 #12
tonnybrandt >>  kendte det heller ikke, men så det et eller andet sted, hvorefter jeg lagde det ind på mit lille site.
Avatar billede hcma Novice
22. juli 2004 - 13:28 #13
guni1946 >>  så kan jeg altså kun komme på at lave en Repair. Men så skal du have lagt ALLE updates ind igen bagefter.
Prøv lige at kigge her og vær særlig opmærksom fra punkt. 11 og nedefter.
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2004 - 13:31 #14
Godt forslag fra catbody, jeg synes dog lige vi skal prøve dette før en repair køres. (det er en meget hurtig test):

Prøv så dette for at checke om et "autostartende" program skaber konflikten/fejlen:
Klik start | kør, skriv msconfig og tryk enter.
På fanebladet start fjerner du krydset i alle programmerne og trykker anvend og ok og genstarter.
Fixer det problemet, skal vi blot have fundet problem-programmet bagefter.
Løser det ikke problemet kan du blot sætte krydserne ind igen.
Avatar billede guni1946 Nybegynder
22. juli 2004 - 14:02 #15
catbody og tonnybrandt >> Ok, jeg vil lige prøve Tonnys forslag først. Jeg har fundet ud af at problemet er på samtlige brugere på PC'en, altså ikke kun mit login (administrator) men også alle de andre brugere. Men ok, jeg prøver som sagt lige Tonnys forslag.
Avatar billede guni1946 Nybegynder
22. juli 2004 - 14:16 #16
tonnybrandt >> Det hjalp desværre ikke; mht. repair tror jeg lige jeg vil trække vejret da måske er bedst at lave en helt frisk installation af XP. Jeg har jo alle brugernes dokumenter i min Ghost image fil og kan plukke i den og overføre til alle brugerne deres respektive dokumenter mv.
Avatar billede guni1946 Nybegynder
22. juli 2004 - 14:19 #17
catbody og tonnybrandt >> Det er et mærkeligt problem: når fejlmeddelelsen kommer og jeg klikker ok forsvinder alle mine hurtig start ikoner + ikonerne for aktive processer helt til højre i processlinien. Efter de er forsvundet et kort øjeblik "putter" XP dem tilbage igen, alle hurtigstart ikonerne og så vidt jeg kan se de fleste af ikonerne ved uret (aktive processer). Højst mærkværdigt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2004 - 14:19 #18
Det lyder som en god løsning. Men check lige med Ghost explorer at du kan gå ind og trække dokumenter ud. Det ville være træls at skulle ghoste igen for at hente tingene ud af imaget.
Avatar billede guni1946 Nybegynder
22. juli 2004 - 14:21 #19
tonnybrandt >> er ikke noget problem, har prøvet det før med Ghost explorer.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2004 - 14:21 #20
Mht, din fejl er det helt normal opførsel, når explorer afsluttes pgra fejl. Windows starter explorer igen for at få desktop'en op igen, og det er korrekt at det ikke er alle ikonerne nede ved uret der kommer med op.
Avatar billede guni1946 Nybegynder
23. juli 2004 - 12:13 #21
Jeg har installeret Windows XP påny og det hele virker nogenlunde perfekt nu,
Avatar billede serverservice Praktikant
23. august 2004 - 13:51 #22
Tonnybrandt - jeg er startet på spywarefri men skal bruge din hjælp til et spm der Hvis du lige vil acceptere mig på msn ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. august 2004 - 14:30 #23
Sorry, jeg afviste dig, da jeg ikke havde set spørgsmålet. Du er velkommen til at tilføje mig igen :)
Avatar billede serverservice Praktikant
23. august 2004 - 14:52 #24
ok prøver igen