Avatar billede hchdk Nybegynder
20. juli 2004 - 19:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

AVG free edition, kan den scanne modtagne filer i MSN messenger ?

Hej jeg har før sat AVG 7.0 PRO op til at scanne modtagne filer fra MSN. Det gøres ved hjælp af indstilling i MSN, scan modtagene filer med: c:\programmer\grisoft\avg7.0\avgw.exe /se.

Jeg kan ikke få det til at virke i den gratis AVG ver.
Er der nogen der kan hjælpe mig med det, hvis det alså kan lade sig gøre i den ver....
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 20:01 #1
Åbn Messenger > Klik i menuen på Funktioner > Indstillinger > vælg fanebladet Meddelelser > sæt flueben i "Scan filer for vira ved hjælp af" > tryk på knappen "Gennemse" find filen "avgse.exe" i program mappen og vælg den *S*
Avatar billede mesked Nybegynder
21. juli 2004 - 08:32 #2
Hej Victor!

Det kan godt lade sig gøre at få AVG6.0 free til at scanne modtagne filer i messenger. Du går i messenger, funktioner, indstillinger, flueben i scan vira, browse efter: Grisoft/AVG mappen og find "avgscan" en lille program fil. Det er den du skal have fat i
(den fylder hos mig 149 kb)- så kommer der en "dos" promt op som scanner for vira efter overførlsen.

Mvh. Per!
Avatar billede mesked Nybegynder
21. juli 2004 - 08:44 #3
Det er måske nok den mest korrekte fil som Victor1 anbefaler - og jeg undskylder at jeg fik svaret til Victor - det er første gang jeg bruger denne side. Mvh. Per!
Avatar billede hchdk Nybegynder
21. juli 2004 - 10:22 #4
>victor-1
Takker for svar, Victor-1 din beskrivelse virkede.
Sjovt nok så er det ikke den samme fil som i AVG 7.0 man skal bruge, men det virker :)
Der skulle være point på vej til dig (tror jeg nok, første gang jeg prøver det)
Ellers må du lige brokke dig, hvis du ikke har fået dem.

>mesked
Jeg har prøvet den metode du beskriver i AVG 7.0 før, den popper godt nok op med et DOS billed, der skriver at den ikke fandt virus, men det virker ikke. Jeg har prøvet at teste dem med ECAR virus test fil, og den finder ikke noget.
Men når jeg bruger den metode beskrevet i mit første indlæg, så finder den ECAR testvirusen.
Så det skal nok være på den måde somvictor-1 beskriver.

Takker for svarend.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. juli 2004 - 20:14 #5
Har modtaget pointene og takker hermed :)