Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 19:58 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

trådløs række vidde

linksys wrt54g ,den er sat til og køre mixed dvs b og g systemet men række vidden er ikke ret lang iforhold til vores gamle 3com 802.11b system

med linksyssen taber den signalet ligså snart man har en væg imellem hvor

hvilket frekvens bånd skal man sætte routeren til for at få høj række vidde ?
Avatar billede ulkj Praktikant
27. juni 2004 - 20:19 #1
Hmmmm jeg vil nok ikke anbefale at lege med routerens frekvenser, men der imod finde ud af om du har alminium løbene i fæggene eller andet der kan skærme for signalet, kan fortælle at min kærste har et computerbord af alminum og det blokerer signalet fra hendes router selv om den står klos op af maskinen *G* selv mus og tastetur kan ikke værer tråd løst!

Så den historie de prakke en på i de fleste forretninger om at det har så og så en lang rekke vide er lidt noget bull, da de matrialer som signalet skal igennem har en del at sige!

Ved dette ikke er en løsning men bare lidt info er ikke expert men jeg snakker ud fra egne erfaringer!
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 20:28 #2
tak for din kommentar

det er træ vægge imellem selve routeren står højt 1sal
gulvene er af træ

der render ingen elektriske instalationer i væggene

det undrer lidt at det gode gamle 802.11b er bedre end g standarden læste lidt i pc world nr 4 i år
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 20:33 #3
nu har jeg lige prøvet og sætte link syssen om til ren b standard og det giver samme dårlige resultat så det tyder på boksen er dårlig mht række vidde
Avatar billede ulkj Praktikant
27. juni 2004 - 20:33 #4
Ja jeg har også hørt rygter om at de gamle er de bedste men tror det har noget at gøre med at de har et brædere frekvens område og derfor måske sender lidt kraftiger.
Avatar billede korup Nybegynder
27. juni 2004 - 20:37 #5
Jeg har selv et ligende problem, har lige købt en trådløs router som jeg ville have til at trækkte ca 40 meter, gennem 1 murstensvæg og så gennem 1 murstensvæg igen.
Men allerrede efter den første væg er signalet faktisk væk!
Har også tænkt på om der ikke var en eller anden indstilling i routeren så den kunne sende bedre / længere..

/korup
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. juni 2004 - 20:38 #6
Jeg har skrevet en artikle præcist om dette emne.

http://www.eksperten.dk/artikler/119
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 21:44 #7
mon linksyssen er for dårlig kvalitet ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. juni 2004 - 21:54 #8
Linksys er noget at det bedste du får, har selv den samme og den fungere upåklageligt, men jeg har selvfølgelig også taget højde for lokale forhold
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 22:07 #9
ok

har du en opskrift hvordan den sættes op optimalt mht til porte og sikkerheden ud mod internettet
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. juni 2004 - 22:12 #10
ikke en opskrift, men jeg har også skrevet en artikel om det. Husk at der er meget mere i sikkerhed end bare porte
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 22:24 #11
har du link til den artikkel

jeg er klar over flg

ssid skal rettes
mac numre skal ligges ind

der står en masse om det i pc world nr 4
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. juni 2004 - 22:27 #12
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juni 2004 - 22:38 #13
linksyssen er ikke dårlig kvalitet. Bruger den selv to steder. det ene sted, dog kun gennem pap vægge.... Men det andet sted rækker den over 25 meter, gennem et beton gulv og mindst 2 gips/leca vægge.

Du kan roligt rode med frekvenserne. Det sker der ikke noget ved, og det er tænkeligt at nogle frekvenser vil give dig bedre rækkevidde end den du bruger nu (sikkert kanal 11)
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 22:41 #14
husk og lægge svar så vil i få del i poingene alle der deltager aktivt
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 22:42 #15
fine artikkel om sikkerheden har lige lagt den over på maskinen så den kan komme ud på print
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2004 - 00:25 #16
vi stopper her ,boksen ryger retur nu .

g standarden er åbenbart fordårlig mht til afstande og med wpa sikkerhed kan zyxel levere udstyr der kører 802.11b der har wpa i sig

acess point fra zyxel bliver zyair-b-1000v2 eller b-2000v2

og netkort zyair b-120

firewallen bliver en ægte boks zywall-2 med multinat

dansk support har også noget og sige her og ikke som linksys en englænder man ikke forstår

jer der har deltaget venligt læg et svar og i vil få del i poingene
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. juni 2004 - 07:31 #17
Ingen points til mig. Men jeg vil gerne høre om dit nye udstyr så virkeligt er bedre!
Avatar billede ulkj Praktikant
28. juni 2004 - 08:13 #18
Hmmmm takker nej tak mener at pointe burde gå til bufferzone da han kom med det mest kompatendte svar!
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2004 - 09:02 #19
hvad hjælper det når udstyret ingen sende styrke har

jeg har stået med sådan en der kan vise signal styrken 1 sted viste der gamle 3com 100% signal samme sted viste linksys uanset hvordan man vendte og drejede antennen 25% signal resten siger sig selv så hvad der er bedst