Avatar billede iphase Nybegynder
20. juni 2004 - 18:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tillid til certifikater

Hej Eksperter

På min ISA 2000 server har jeg importeret et certifikat fra en webserver som jeg så publiserer med SSL, da sitet kræver login.

Når så klienterne forbinder sig via deres browser, bliver de bedt om at godkende certifikatet fordi det ikek kan spores tilbage til en CA som man har tillid til.

Jeg har selvfølgeligt tillid til CA'en da det er min egen, og ønsker derfor ikke denne besked hvergang jeg accesser sitet. hvordan undgår jeg det? Jeg har prøvet at se på certifikatet og installere det i "persolige" og "udbydere jeg har tillid til" osv.. no luck :(

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede winsys Nybegynder
23. juni 2004 - 12:33 #1
Du skal huske at installere CA'ens eget certfikat. I Windows sker det lettest på http://din-ca-server/certsrv og vælg punktet 'Retrieve the CA certificate or certificate revocation list' + NEXT og herefter klikke 'Install this CA certification path'
Avatar billede iphase Nybegynder
23. juni 2004 - 23:37 #2
Oookay, det var der det var.
Men jeg får en fejl når jeg vil installerer. den siger at den downloader og skal installerer en activeX component eller noget. men så siger den en fejl, og at den ikke kan downloade componenten, og at jeg muligvis ikke har rettigheder nok.. men det har jeg, jeg er admin, både på cert serveren og min lokale pc.. hvad  kander være galt??

Er der ikke andre måder at gøre det på??
Evt ligge det på en diskette eller noget?

Jeg ville gerne kunne sikre adgangen ved at kræve klient certifikater. så jeg ved hvem der har adgang.
Avatar billede winsys Nybegynder
24. juni 2004 - 07:11 #3
Dvs. den bliver ved med at stå og loade? Eller bliver den færdig med at loade ActiveX komponenten, og så får du fejlen? Har du alle sikkerhedspatches på begge maskiner? Der er en mulighed for at én sikkerhedpatch laver rod i det. Jeg har oplevet dette før, men jeg skal lige finde nummeret frem. Jeg vender tilbage på dette.
Avatar billede iphase Nybegynder
24. juni 2004 - 16:01 #4
Jeg kan godt på nogle pc'et. andre der loader den activeX delen og så melder den fejl og siger man muligvis ikke har rettigheder nok
Avatar billede winsys Nybegynder
24. juni 2004 - 18:05 #5
Har du checket at din IE har samme sikkerhedsindstillinger? (Funktioner -> Internetindstillinger -> Sikkerhed) Noget tyder på at dette ikke er tilfældet. Et godt sted at starte er at sætte indstillingerne til 'Standard'. Hvis dette ikke hjælper så klik på 'Brugerdefineret' og sæt alle setting omkring ActiveX til 'Spørg'. Husk blot at stille dem tilbage bagefter.
Avatar billede iphase Nybegynder
01. juli 2004 - 18:52 #6
du får point da du har peget mig i den rette retning.. må bare leve med det som det er nu. tka for hjælpen