Avatar billede paaskeland Nybegynder
13. juni 2004 - 10:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Msg Plus og pop3 mail - Mange nye mails

Jeg har lige installeret msg plus og sat min pop3 mail ind. Jeg bruger Outlook som e-mail program. Men nu har lige pludselig 24 nye e-mail, hvilket også passer med alle de mails der ligger på pop3 adresse! Hvordan kan jeg lave det om uden at skulle slette alle mine e-mails fra min pop-server? Få sletter jeg en mail fra min pop-server har jeg kun 23 nye e-mails.
Avatar billede buddy45 Juniormester
13. juni 2004 - 10:49 #1
Hvad vil du lave om - Hvis du henter dine mails ned fra Pop3 med din Outlook vil msgplus vise 0 nye mails?
Avatar billede paaskeland Nybegynder
13. juni 2004 - 11:57 #2
yes. Jeg vil have den til at vise 0 nye mails i msg plus. I stedet for 23 nye mails, hvilket er alle de mails der findes på pop-serveren.
Avatar billede buddy45 Juniormester
13. juni 2004 - 12:32 #3
Du har sat msgplus op til at fortælle dig når der er mail(s) på din pop3.
Og det synes at fungere.
Når du har hentet dine mails hjem (med fx. outlook/express) vil msgplus vise 'Ingen nye e-mail-meddelelser (jfr. den 'autocheck forsinkelse (min.) den er sat til).
Hvis du ikke vil hente dine mails ned kan du oprette en ny mappe på din pop3 og flytte de læste mails til den (eller bare ud af indbakken). Så vil msg+ også vise 0 mails.
Hvis den IKKE skal holde øje med din pop3 fjerner du bare vingen i Aktiver Check af pop3!
Avatar billede paaskeland Nybegynder
13. juni 2004 - 13:08 #4
Jeg er med på hvad du mener.
Men problemet er bare, at jeg stadigvæk gerne vil have mine mails ligge på min pop-server. Altså at når outlook henter nye mails, sletter den dem ikke fra pop-serveren, men lader en kopi liggende.
Avatar billede buddy45 Juniormester
13. juni 2004 - 15:05 #5
Avatar billede paaskeland Nybegynder
13. juni 2004 - 17:37 #6
Ja det er også det jeg har gjort! Og msg+ tror så, at alle de mails der ligger på min pop-server er nye mails. Derfor når jeg har en kopi af alle mine mails på pop-serveren, tror msg+ jeg har 23 nye e-mails....
Avatar billede buddy45 Juniormester
13. juni 2004 - 18:24 #7
MsgPlus kan tilsyneladende ikke sklene mellem læste og ulæste mails på pop3.
Mit foreslag er, at du opretter en ny mappe på din webmail, fx. Læste Mails, og flytter dem herover i.
Avatar billede buddy45 Juniormester
13. juni 2004 - 18:27 #8
sklene=skelne :-)
Avatar billede paaskeland Nybegynder
26. juni 2004 - 18:12 #9
lukket!