Avatar billede soli Nybegynder
21. april 2004 - 12:35 Der er 3 kommentarer

Ændre printserver som er default når man skal tilføje en printer.

Vi har 2 printservere på vores netværk herinde og nu skal den gamle NT4 server lukkes ned og den nye win2k server overtage.

I øjeblikket er det den gamle NT4 server der står som standart, når man søger efter netværksprintere, dvs at alle printere på den server kan ses og man skal selv ned og åbne den nye printserver, for at kunne se og vælge en printer derfra.

Det er jo ikke så smart, når vi prøver at få alle folk over på den nye med en masse scripts og de så selv tilføjer en priter igen fra den gamle.

Så mit spørgsmål er, hvordan ændre man det, således at det er den nye printservers printere der kan ses når man tilføjer en printer og søger netværket?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
21. april 2004 - 16:53 #1
Hvilket script benytter I til automatisk at flytte folks printere ?
Mht dit problem, tror jeg at det printernavn der står "default" når de vil tilføje en printer, er den server de sidst har tiløjet en printer fra. Evt kunne du forsøge at ændre computernavnet på din gamle printserver, og for at sikre at brugere stadig kan bruge de gamle printere oprette et alias på din DNS til det nye navn du giver den gamle printserver. Nu vil klienternes browser service i det mindste ikke kunne finde den gamle printserver under det gamle printernavn.
Avatar billede soli Nybegynder
23. april 2004 - 08:55 #2
Vi har ikke mulighed for at skifte navn på serverne, da dette ville medføre store uoverskuelig arbejdsopgaver, da den gamle printserver er file server også og afvikler mange applikationer.

Så det skal gøre uden nogen form for navneskift på serverne.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. april 2004 - 15:22 #3
Jeg tror også det er den server, brugeren sidst har installeret en printer fra.
Men omvendt, burde det jo også stå et sted i registreringsdatabasen, og det kan jeg faktisk ikke finde.

Uanset hvad, tror jeg ikke du kan rette på det.

Ville det ikke være nemmere at gøre den ny server helt klar, og så i ét snuptag konvertere alle brugernes printere?