Avatar billede soli Nybegynder
15. april 2004 - 10:50 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Kontrol af bruger i et AD

Hejsa

Jeg sidder og søger efter et VBscript det kan slå op i et AD om den bruger der kører scriptet er medlem af en bestemt gruppe og hvis brugeren er det, skal den installere en printer.

Jeg har tidligere kunne bruge en applikation der hedder IFMEMBER.EXE og lave en cmd fil, der gjorde følgende:

ifmember "G_Printer_4.sal"
    if not errorlevel 1 goto Next
    call 4_sal.vbs (Bare et eksempel)
:Next

4_sal.vbs:
Set ObjPrinter = CreateObject("WScript.Network")
ObjPrinter.AddWindowsPrinterConnection "\\SRV-PRINT-01\XP 4 sal"
ObjPrinter.SetDefaultPrinter "\\SRV-PRINT-01\XP 4 sal"

Problemet er bare at IFMEMBER.EXE er beregnet til et NT4 domæne miljø og efter vi har migreret alle vores PDC og BDC til win2003 DC'ere, virker denne applikation ikke mere.

Så jeg søger et script der kan gøre det samme som IFMEMBER.EXE.

Altså, undersøge om den bruger der kører scriptet er medlem af en bestemt global gruppe. Så jeg på den måde kan eksekvere et script der installere en printer.

På forhånd tak.
Avatar billede killerclown Nybegynder
15. april 2004 - 18:50 #1
Hey Soli !
Dette burde Do the trick

set network = wscript.createobject("wscript.network")
StrDomain = Network.UserDomain
StrBruger = Network.UserName
StrMedlem = "Gruppe"
Set StrGruppe = GetObject("WinNT://" & StrDomain & "/" & StrMedlem)
If StrGruppe.isMember("WinNT://" & StrDomain & "/" & StrBruger) Then
network.AddWindowsPrinterConnection "\\SRV-PRINT-01\XP 4 sal"
network.SetDefaultPrinter "\\SRV-PRINT-01\XP 4 sal"
End If
Avatar billede killerclown Nybegynder
15. april 2004 - 19:40 #2
Ups !
StrMedlem skal naturligvis være = "G_Printer_4.sal"
/Killer
Avatar billede soli Nybegynder
19. april 2004 - 11:30 #3
Takekr mange gange, det var lige hvad jeg søgte :o)
Avatar billede killerclown Nybegynder
19. april 2004 - 13:18 #4
Det var så lidt ....
Husk, at acceptere svaret :o)
/Killer
Avatar billede soli Nybegynder
20. april 2004 - 11:08 #5
Du har ikke markeret nogen ......

Får jeg ikke lov til når jeg trykker :(
Avatar billede killerclown Nybegynder
20. april 2004 - 11:17 #6
Duer denne her ?
Avatar billede soli Nybegynder
20. april 2004 - 15:02 #7
Sådan :)