Avatar billede disconow Nybegynder
14. april 2004 - 14:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

sende fil sammen med formular

Hej jeg står og ska lave en formular hvor det også er muligt for brugeren at sende en fil sammen med formularen?!?

formularen bliver sendt som mail til eks admin

nogen der ved hordan det laves??

(n00b)

på forhånd tak
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. april 2004 - 14:38 #1
Der skal du nok bruge en komponent til at uploade filen, først..
F.eks. ASPSmartUpload: http://www.aspsmart.com/aspSmartUpload/

Søg på "ASPSmartUpload" i ASP kategorien.. så finder du mange spm..
Avatar billede disconow Nybegynder
14. april 2004 - 14:46 #2
er det ikke muligt at skulle bruge et program?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. april 2004 - 14:51 #3
Nej? :-)
Hvad skal du bruge et program til?

Formularen vises jo i den browser.. det er din browser der skal oploade filen.. og det gør man via en komponent (f.eks. ASPSmartUpload)

Er komponenten, det du kalder "program"?
Avatar billede disconow Nybegynder
14. april 2004 - 15:04 #4
ja

hmm

tak for svaret
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. april 2004 - 15:06 #5
Det var så lidt.
Du kan se om din (gratis?) webhost har en komponent installeret..
Avatar billede disconow Nybegynder
14. april 2004 - 15:08 #6
vil det sige at dette er måden at vedhæfte en fil til en mail ..i selve browseren?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. april 2004 - 15:16 #7
Nej :-)
For at du kan hæfte en fil til en mail, skal du:
1) have filen liggende på serveren.. hvis du ikke har det, skal den først oploades (komponent).
2) filen vedhæftes til mailen, via mail-komponenten som er installeret på serveren.

Koden til de mest standard mail-komponenten, findes her:
"Send e-mail med forskellige komponenter" - http://www.opfinderen.dk/sites/?id=14
Avatar billede disconow Nybegynder
14. april 2004 - 15:28 #8
ahh på den måde :-)

takker

øhhh ...hvordan giver jeg dig point
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. april 2004 - 15:30 #9
Jeg lægger et svar.. så kan du markere mit navn i boksen, og derefter klikke på Accepter-knappen.. :-)
(skal ske i rækkefølgen.. ellers virker det ikke)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. april 2004 - 15:32 #10
Takker for points :-)