Avatar billede soli Nybegynder
17. februar 2004 - 11:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skal downgrade printerdrivere på netværksprintere

Hejsa

Jeg har det problem at vi skal bruge en ældre driver til vores printere, pga font problemer, end den vi bruger nu. Vi har lavet en ny printserver, hvor vi har lagt den gamle driver på og skal nu have tilføjet denne på alle vores klient maskiner, 120 stk.

Problemet er bare at selvom man sletter printeren på klienten og tilføjer den printer med den ældere driver fra den nye printserver, så kommer den godt nok på og virker også, men den bruger stadigt de nye drivere.

Så jeg ville høre om der var nogle der vidste hvordan man "downgrader" en printerdriver på en klient, således at den bruger driveren fra den nye printserver og ikke fra den gamle til at skrive ud med.

Altså sletter printerdriverne / .dll'erne på klienterne, for at kunne få de nye "ældre" drivere på klienten ?

På forhånd tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. februar 2004 - 11:57 #1
Jepper - men det er lidt besværligt, og kræver desværre en del manuelt arbejde.

Alt det følgende foregår på klientPC´en:
1. Udskriv en testside fra driveren.
2. Slet printeren.
3. Slet de filer der er nævnt på testsiden. Er der ikke flere printere på systemet, kan alle filerne i biblioteket med fordel slettes. Det kan muligvis kræve en genstart af maskinen for at få adgang til alle filer (afhængig af drivertypen).
4. (Denne er kun nødvendig, hvis der har været driverproblemer som i dit tilfælde)
Gå i registreringsdatabasen med regedit, søg på printermodellen (F.eks. LaserJet eller DeskJet eller Epson eller noget andet der kan forbindes med printeren).
Slet alle forekomster der relaterer til printeren.
5. Genstart
6. Installer på ny.

Kører du Windows 2000 eller XP kan du først prøve at gå i Start->Settings->Printers(& Faxes), vælg File menuen, vælg fanebladet Drivers, find driveren og fjern den. Men ovenstående rydder op i ALT.
Avatar billede soli Nybegynder
17. februar 2004 - 12:40 #2
Det ser ud til at virke med enderste metode, tester det lige igennem.
Avatar billede soli Nybegynder
17. februar 2004 - 12:41 #3
Takker for hjælpen :)
Avatar billede soli Nybegynder
17. februar 2004 - 12:45 #4
Hvorn dælen uddeler man points ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. februar 2004 - 13:00 #5
Så skal jeg lige lægge et svar, og ikke en kommentar - så kan du :-)