Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2004 - 21:53 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Brugers Karma vis hvilken bruger der give ligesom artikelsystemet

Til at starte med vil jeg sige, kamra systemt kan man ikke tro på med mindre folk kan stå inde for deres meninger.

Alt hvad man laver på exp.dk, så bliver man noteret under sit brugernavn, undtagen under karma på en bruger.

Tager man artikkelsystemet som bliver brugeren vist når man giver karma til en artikel, hvorfor kan dette ikke blive standard på alt karma?
Avatar billede kenp Novice
09. februar 2004 - 16:31 #1
Det har været oppe flere gange! men det har admin jo sagt nej til !!!!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. februar 2004 - 16:39 #2
jeg kan bare ikke lige finde nogen spm ang. det.
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 16:51 #3
God idé, og vil jeg håbe dette kommer!
Dog tror jeg det vil føre en masse hævnaktioner med sig, mere end det allerede gør. Jeg ville ibund og grund ønske de helt fjernede den :)
Hvorfor ikke bare ignorer de mest latterlige karma du får, som f.eks karma uden kommentar overhovedet eller som i Riversen's tilfælde-->"du ligner et vildsvin"

Vi burde sgu være kloge nok til at ignorer den slags :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. februar 2004 - 17:01 #4
det der undre mig, er at når du kommentere en artikkel så vises brugernavn.
det er fint med mig hvis brugernavnet ikke vises men så skal de da gælde alle steder
Avatar billede kenp Novice
09. februar 2004 - 17:03 #5
her er ihvertfald et af dem!
http://www.eksperten.dk/spm/452366
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. februar 2004 - 17:04 #6
kenp => har set det, men ville ikke læse det hele igemmem (det er jo temmelig langt)
Avatar billede kenp Novice
09. februar 2004 - 17:06 #7
et citat fra den tråd:
Afvist svar: admin
19/01-2004 12:48:35 Jeg er enig i at karma skal forblive anonymt. Jeg frygter vendetta hvis man kan se hvem der har givet en dårlig karma.
Og vi skal jo nødig have samme tilstand, som på Sicilien, da landsbyer blev lagt øde pga vendettaen :)
Avatar billede kenp Novice
09. februar 2004 - 17:08 #8
Kommentar: admin
19/01-2004 16:59:21 En anden ting der kunne bekymre mig ved ikke at holde karma vurderinger anonyme er evige diskutioner mellem brugere om hvorvidt en bestemt karma vurdering er fair.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. februar 2004 - 17:10 #9
kenp => men artikler karma er jo ikke anonyme, her er jo samme problem med at en artikkel kan få unfair karma, men her vises så hvem der har givet den karma.
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 17:10 #10
Vi kan ikke være mere enig Rkhdk
Avatar billede kenp Novice
09. februar 2004 - 17:11 #11
rkhdk -> vi er enige :) det var bare for at vise admins holdning.
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 17:14 #12
Ta en som min karma, hvor der klart er korrekte negative karma, men fandme også totalt latterlige kommentare :) Så langtid karma eksistere på E må vi lærer at ikke alle de karma's vi får er life seriøse. Mange vælger jo nok IKKE at underskrive p.g.a. vendetta :)
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 17:17 #13
"En latterlig lille nar. Fører sig frem, som om han var gud. Hvad laver du herinde på eksperten" Den sidste der lige faldt på mig nu!! Som jeg siger afskaf den skide karma så slipper vi får mange problemer
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. februar 2004 - 17:22 #14
men måske ville det være en fordel at brugernavnet bliver vist, da brugeren så ligesom bliver hængt ud for det han/hun skriver og sviner han/hun andre brugere til så ved alle hvem det er også siger det jo også noget om personen.

Så længe man ikke kan se navnet, så er flere nok mere modig til at svine en person til, end hvis man skulle lægge navn til.

så der er fordele og ulemper ved begge dele.
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 17:29 #15
synes bare det er latterligt det overhovedet blev indført på E!
Giver jo alverden mulighed for at tilsvine andre totalt!
Kunne forestill mig flere bruger deres kompetance fra E når de evt. søger job, men hvem pokker vil det nu efter det karma fis er kommet på!

Forstår godt flere smutter herfra
Avatar billede roenving Novice
10. februar 2004 - 03:09 #16
Jamen, snakker vi ikke om en børnesygdom ?-)

Jeg vil godt se, hvordan det ser ud, når det bliver normalt, at de seriøse brugere har hundredevis af karma-tildelinger ...

For jeg forventer, at vi så kan bruge karmaen til noget !-)

Hvis det dominerende så stadig er, at Flemming-Bent fra 5 b har givet karmaen lige efter, at han er blevet sendt ud fra timen, synes jeg vi skal tage den op, men helt ærligt, er der nogen af jer, som tror det vil gå sådan ...
Avatar billede fcs Novice
10. februar 2004 - 14:20 #17
Roenvig>> Netop - det drejer sig om at de daglige brugere skal give karma - så vil enkelte afvigere ikke betyde noget som helst i forhold til det samlede gennemsnit. Derfor gentager jeg gerne min tidligere opfordring: Gå de spørgsmål igennem man har oprettet i tidens løb og giv karma ud fra dem - bare fordi karma ikke eksisterede den gang er der ikke nogen grund til at de ikke får karma for deres arbejde.

Hygge

FCS
Avatar billede arne_v Ekspert
11. februar 2004 - 13:35 #18
Jeg har uddelt 58 x karma.

Nogen højere ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. februar 2004 - 15:04 #19
arne => jeg har vist givet 2 stk :)
Avatar billede ird Praktikant
13. februar 2004 - 15:56 #20
73 herfra :)
Avatar billede exp Juniormester
13. februar 2004 - 16:13 #21
ird >>
Og hvor mange har du så fået ;-)
Avatar billede ird Praktikant
13. februar 2004 - 16:25 #22
*G* 62, og ufatteligt jeg ikke er længere nede!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. februar 2004 - 20:08 #23
lukker ;o)
Avatar billede ird Praktikant
14. februar 2004 - 08:51 #24
Så fik man lige en sviner mere via karma!!
Fedt system der er indført. Synes det er grotesk, at admin smider en funktion på, så man dagligt skal komme ind på hans HP for at løse folks problemer, hvorefter man dag efter dag bliver svinet til!!

Tommel op for karma funktionen
Avatar billede fcs Novice
14. februar 2004 - 15:47 #25
Ird>> Måske er det fordi du konstant brokker dig og er utilfreds. Du bliver nødt til at respektere at det ikke er alle der kan lide dig! Velkommen til den virkelige verden - den stinker! Prøv at kigge på dig selv og den måde du fører dig frem på - jeg tror at det er der løsningen findes. Den findes ihvertfald ikke i dit konstante brok og efterhånden temmelig trættende opførsel.

Jeg har været coadmin længe (øretævernes holdeplads), men jeg er aldrig blevet anmeldt en eneste gang (vist nok den eneste af de gamle Coadmins) og har fået to gange negativ karma. Dem hyler jeg ikke op over, fordi jeg ved at de er givet af to latterlige personer, som på ingen måde fortjener min opmærksomhed. Mon der er en sammenhæng mellem den måde man debatterer og opfører sig på generelt og hvordan andre brugere opfatter en?

Mht. systemet, så burde du efterhånden have fundet ud af at hvis du vil have det ændret er der to muligheder. Indgå i en debat mellem brugerne eller kontakte admin. Den første har været forsøgt mange gange - uden synligt resultat, og alligevel bliver du ved med at kæfte op. Har du forsøgt den anden måde?

Mange har forsøgt at hjælpe dig, komme med tips til hvad det er der gør at folk hidser sig op over dig, prøvet at guide dig og generelt skabe forståelse om din måde at være på af den simple grund, at mange er overbevist om at du gør som du gør i god mening. Dog synes det ikke at have den store effekt i længere tid og derfor må jeg blankt indrømme at dine gode intentioner for mig ikke længere er nok til at jeg vil "tilgive" din mildest talt kluntede måde at gøre tingene på. Dette siger jeg som privatperson og bruger af eksperten, ikke som coadmin!

Lars: Du larmer simpelthen for meget i forhold til den hjælp du har fået af mange af os. Mange herinde har intet haft imod at hjælpe og støtte dig, men når man ikke ser nogen effekt, så bliver man træt og gider ikke mere. Personligt er jeg nået til det punkt, hvor jeg simpelthen ikke gider at høre mere på dig - du er blevet til støj istedet for indhold. Det er min mening - brug den som du har lyst!

FCS/Bruger
Avatar billede ird Praktikant
14. februar 2004 - 16:09 #26
Du må du fandme stoppe!!!
DE karma tildelinger jeg har fået er sq da totalt i strid med regler på E

§2.Indlæg på Eksperten skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører heller ikke hjemme på eksperten - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.
Avatar billede ird Praktikant
14. februar 2004 - 16:10 #27
Du=nu!
Avatar billede ird Praktikant
14. februar 2004 - 16:12 #28
hvad pokker er det jeg gør forkert????
Jeg kommer på E for at løse problemer, og kan ikke se jeg laver nogen som helst ballade. Men ligemeget hvad pokker jeg gør, for jeg enten at vide jeg er pointliderlig, eller også sviner jeg folk til.
Hvor er det lige jeg gør nogle af de ting?????
Avatar billede fcs Novice
14. februar 2004 - 16:17 #29
Ird>> Jeg har givet min mening til kende om dig - ikke om de karmatildelinger du brokker dig over. Jeg skriver bare at jeg sagtens kan forstå at folk er trætte af dig, din opførsel og dit sprogbrug. Det er svært at sige den slags uden at bruge ord som kan være fornærmende - du har jo selv alle dage haft svært ved at udtrykke din harme på en konstruktiv måde.

Eks.:

I dit indlæg 14/02-2004 08:51:54 er du meget ironisk og sviner admin til. I dit indlæg 14/02-2004 16:09:26 bruger du ord som "fandme", "sq" og en pokkers masse udråbstegn. Det er noget som folk reagerer på og sådan er det bare - det er din måde at være på og hvis du forbeholder dig ret til at være på din måde, så må andre forbeholde sig ret til at have en mening om det. Det kan ikke være meget anderledes.
Avatar billede ird Praktikant
14. februar 2004 - 16:21 #30
Fordi jeg siger sgu, fandme og udråbstegn skal det så være ensbetydende med at sviner folk til?
Men som en god ven fra E siger til mig på ICQ..ignorer de typer for de kender dig ikke.
Og for at snakke om de karma tildelinger jeg omtaler, så er de alle mod reglerne, men intet bliver gjort! Men ville gerne se de tråde du mener jeg genere folk og evt er pointliderlig FCS
Avatar billede fcs Novice
14. februar 2004 - 16:26 #31
Lars, igen fatter du ingenting! Lad os nu lige pinde det ud i detaljer:

1. Bandeord får folk til at blive sure på dig. Det er simpelthen ikke civiliceret at bruge den slags sprog!

2. Hvis de er imod reglerne, så kontakt Admin - coadmins kan intet gøre, men du er jo mere tilfreds med at brokke dig end at gøre noget ved det. har du overhoved snakket med admin?

3. Hvor skriver jeg i det ovenstående at jeg mener at du er pointliderlig? Det har jeg aldrig skrevet, men igen tager du det som et personangreb istedet for konstruktiv kritik! Det er lige præcis den slags reaktioner som gør at folk ikke gider at høre på din jamren mere. Du tror at alt drejer sig om dig. Mht. at genere folk, så se pkt. 1 og 3
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2004 - 16:29 #32
lukker og slukker min konto gider ikke mere at det her, syntes at eksperten har nåede langt under nulpunktet og at de virkelig seriøse brugere allerede er væk så hej hej fra mig
Avatar billede fcs Novice
14. februar 2004 - 16:51 #33
Skulle nogen have lyst til at fortsætte diskutionen kan jeg fanges på icq 30205109

FCS