Avatar billede alvion Nybegynder
07. februar 2004 - 19:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ny kategori: Python

Må jeg foreslå en ny programmerings kategori med navnet Python?

Læg den på linie med Perl, PHP oa.

Python bliver mere og mere anvendt, men der er endnu ikke nogen danske it-forummer, der har givet plads til sproget.

Eksperten _er_ jo førende som dansk it-forum - vær også forgangsmænd på dette, vær de første til at tilbyde et sted for danske Python programmører! :-)
Avatar billede alvion Nybegynder
07. februar 2004 - 20:01 #1
Ved nærmere overvejelse passer det måske bedre at placere kategorien under "Programmer" fremfor "Programmer / Script".

Python er ikke kun web scripts og CGI, men et "general purpose language" på linie med Java og C#.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. februar 2004 - 00:21 #2
Nu er det jo ikke kategorier der skal anspore folk til at oprette spørgsmål, men antallet af spørgsmål i "generelt" kategorierne der skal afføde oprettelse af nye specifikke kategorier ;)

Så længe der ikke oprettes rimelige mængder af spørgsmål om Python i de eksisterende kategorier, ser jeg ikke noget behov for en selvstændig kategori.

Skulle man oprette alle tænkelige kategorier med potentiel mulighed for spørgsmål, ville kategoristrukturen vist blive MEGET omfattende ;)
Avatar billede alvion Nybegynder
08. februar 2004 - 10:19 #3
Hmmnjaaa... Jeg kan godt se fornuften i argumentet, men den holder ikke helt. Eksperten blev jo ikke startet op med kun lutter "Generelt" kategorier.

Jeg kan heller ikke finde særlig mange C# spørgsmål i "Programmering/Generelt" eller "Programmering/Andre", men alligevel blev den oprettet, da sproget udkom. Det _kan_ selvfølgelig være, at en ivrig admin/co-admin ikke havde andet at lave en aften, og flyttede alle C# spørgsmål fra Generelt over i den nye kategori. Men jeg tror nu mere på, at kategorien er oprettet på baggrund af et forslag á la dette. :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. februar 2004 - 11:07 #4
Da den nuværende kategoristruktur blev udarbejdet, skete det i samarbejde med Ekspertens brugere. Her forsøgte vi at udvikle en struktur der var så bredt dækkende som muligt, og alligevel begrænse antallet af kategorier. Der var nogle smuttere - som feks. C#, der idag stort set ikke bliver brugt. Det er snarere dem der burde fjernes, end nye "måske-skal-de-bruges" kategorier der skal oprettes :)
Avatar billede alvion Nybegynder
08. februar 2004 - 19:42 #5
Ok. Det er jo ikke mig, der bestemmer..... ;-)
Avatar billede alvion Nybegynder
08. februar 2004 - 19:43 #6
...
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2004 - 20:01 #7
I parentes bemærket begyndte der faktisk i løbet af 2003 at komme mange C#
spørgsmål.

Formentligt fordi man er begyndt at undervise i det forskellige steder.

Så C# har nok været en meget død kategori i de første år efter sin
oprettelse.

Men ikke længere.
Avatar billede alvion Nybegynder
08. februar 2004 - 22:43 #8
Hvor underviser man i C#? Jeg troede at de gængse edb-uddannelsers fortrukne sprog var Java? Men det er måske en saga blot?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2004 - 22:54 #9
Jeg mener at flere datamatiker uddannelser nu tilbyder C#. Jeg er sikker
på at datalogi også tilbyder kurser hvor man bruger C#.

Java er uden tvivl stadig det dominerende sprog på uddannelses området.
Men C# er på vej frem.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2004 - 23:06 #10
Jeg har talt op på point statistik:

i 2002 lavede top-20 i C# 3481 point

i 2003 lavede top-20 i C# 26473 point

Det er en god indikation af at brugen af C# er steget i uddannelses sektoren.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2004 - 23:09 #11
(Java steg fra 57269 til 79364)
Avatar billede tommy_carstensen Nybegynder
31. marts 2005 - 00:21 #12
Tjaaah, det ser vist ud til, at jeg må stille mine spørgsmål under generelt. Jeg har ellers også ledt efter en python-kategori. Jeg glæder mig til at komme i gang med det.