Avatar billede ducks Nybegynder
12. januar 2004 - 16:00 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Banner i toppen

Jeg ved ikke om det kun er mig, men det banner i toppen fra Microsoft (Se ind i fremtiden...), får det hele til at lagge hos mig, når jeg scrolle forbi det, altså scroller mens det stadig er synligt. Det er seriøst belastende at en reklame skal få det hele til at køre som om min computer var 10 år gammel.

Min computer er 2GHz, 256 DDR, WinXP, alle drivere opdateret samt IE6 der er ingen problemer med de andre reklamer, og den var også sådan i den gamle version af Eksperten, så det er ikke pga. opdateringerne.
Avatar billede fcs Novice
12. januar 2004 - 16:02 #1
Derudover er det trælst at der i det hele taget er et banner i toppen når man er pro....
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 16:10 #2
Aaah - længe leve Mozilla. Adblock -> hejhej, reklame. :P
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 16:11 #3
Og er det bare mig, eller går det horribelt langsomt med at poste nye indlæg?
Avatar billede arlet Juniormester
12. januar 2004 - 16:11 #4
Hvordan får man den reklame væk???????, jeg hader reklamer!!!!
Avatar billede arlet Juniormester
12. januar 2004 - 16:12 #5
Har slået alle reklamer fra i indstillinger, men alligevel kommer den frem
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. januar 2004 - 16:14 #6
Det må man sige... det er jo netop én af de store fordele ved pro abonnementet... altså at slippe for diverse reklamer...

Men mon ikke dette også blot er en ting der bliver rettet? :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. januar 2004 - 16:16 #7
er det ikke alt der går langsomt lige nu? - blot det at opdatere en side, tager 10 sekunder. Kategorioversigter mv. tager ofte meget lang tid... hvis ikke man får besked om at de slet ikke kan vises :)

Jeg kunne forestille mig der kører indexeringer mv. der suger saften ud af maskinen...
Avatar billede perj Nybegynder
12. januar 2004 - 16:16 #8
Kan kun være opdateringsproblemer eller aftalebrud:-)
Avatar billede arlet Juniormester
12. januar 2004 - 16:16 #9
Nanoq -> Jeg er pro. og alligevel får jeg det topbanner
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. januar 2004 - 16:17 #10
arlet, det samme her...
Avatar billede arlet Juniormester
12. januar 2004 - 16:21 #11
fcs / n0rmality --> Er det noget i ved noget om, hvordan jeg får den reklame væk??
Avatar billede kapla Nybegynder
12. januar 2004 - 16:22 #12
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 16:24 #13
arlet : Det er ikke muligt.
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 16:25 #14
Og nej, nanoq - det er ikke en fejl. :)
Avatar billede perj Nybegynder
12. januar 2004 - 16:26 #15
Må være en fejl: Se info.
Som Eksperten Pro medlem får du glæde af nedenstående fordele:

Mulighed for at vælge bannere og reklamer fra.
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 16:29 #16
perj : Det er ikke specificeret at du får mulighed for at vælge alle bannere fra.
- n0rmality, der leger navneskift :|
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. januar 2004 - 16:33 #17
Det er da lidt uheldigt synes jeg. Manges argument for at vælge Pro abonnementet er jo netop at man kan slippe for reklamer. Det er desuden det argument jeg selv bruger, når folk spørger til fordelene ved at være Pro.
Avatar billede arlet Juniormester
12. januar 2004 - 16:34 #18
Hvor er det småligt at E KUN tænker i §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
Avatar billede perj Nybegynder
12. januar 2004 - 16:34 #19
MEGET uheldigt :-(
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 16:34 #20
Det er vel en vurdering foretaget af IDG, hvor de har opvejet indtjeningen ved pro mod manglen på reklamevisninger/klik.
Avatar billede fcs Novice
12. januar 2004 - 16:35 #21
NanoQ>> Uheldigt er ikke ordet.
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 16:36 #22
arlet : Besøg sites som www.comon.dk, www.eb.dk, www.tv2.dk osv., og tjek hvor mange reklamer de viser. Jeg er stadig fint tilfreds med eksperten i forhold til andre sites.
Avatar billede perj Nybegynder
12. januar 2004 - 16:37 #23
Man kan sgu da ikke være tilfreds når man har betalt for netop at undgå reklamer.
Avatar billede arlet Juniormester
12. januar 2004 - 16:37 #24
Jeg købte pro abb, for at slippe for de reklamer. Når jeg alligevel skal glo på det l.rt, så kan jeg ligeså godt annuler mit pro abb.
Avatar billede fcs Novice
12. januar 2004 - 16:45 #25
Arlet>> Sådan tror jeg at mange tænker og derfor tror jeg også at E reelt vil miste penge på at vise reklamerne for pro-folket
Avatar billede ducks Nybegynder
12. januar 2004 - 16:46 #26
Det må da være muligt i Mozilla at lave et plugin der ignorer alle billeder på http://exp.dk/* :P
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 17:00 #27
ducks : Du kan angive wildcards for AdBlock i Mozilla. "Problemet" er så, at bannerne på sitet ikke hentes fra exp.dk's server. ;)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
12. januar 2004 - 17:06 #28
http://texturizer.net/firebird/adblock.html - effektivt til Mozilla Firebird!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. januar 2004 - 17:12 #29
Det er fint nok med en masse "quick and dirty" løsninger... men det ville være rarere med en officiel afklaring på, om man som Pro bruger er tvunget til at modtage reklamer eller ej :)
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 17:15 #30
nanoq : Tjek kapla0's link. admin udtaler selv at det ikke bliver muligt at fjerne banneret.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. januar 2004 - 17:20 #31
aaahh.. den havde jeg ikke set...

well... som jeg sagde før, finder jeg det meget uheldigt. Jeg kunne godt forestille mig, at de der betaler for Pro abonnementet idag, vil blive en kende ophidsede over det...
Avatar billede perj Nybegynder
12. januar 2004 - 17:32 #32
Husk på at E. holdes i live af brugerne - så lyt til kritikken og FJERN disse bannere for Pro medlemmer. Det er under falske forudsætninger vi har købt et pro abonnement.
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2004 - 17:42 #33
Well, jeg har allerede skrevet min mening om det i http://test.exp.dk/spm/51. Jeg har som sådan ikke noget imod det er der - synes det ser mere lamt ud at der er et stort tomt hul som der var i E3.

Jeg synes nu også folk overreagerer en smule. Jeg er helt enig med n0rmality i at der er få reklamer på Eksperten i forhold til hvad der er på så mange andre sider.

Jeg kan til nød forstå i brokker jer over formuleringen på http://www.eksperten.dk/pro.phtml mht. reklamer, men ligefrem at gå så langt som at sige i har købt (flere af jer får det endda sikkert gratis ved at ligge i Top 100) en vare under falske forudsætninger synes jeg er at stramme den lige lovligt meget. Helt ærligt, ændringen er sket i dag, så giv da lige Admin er par dage til at få det hele til at køre optimalt og få rettet et par tekster hist og her.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. januar 2004 - 17:45 #34
I praksis har det ikke den store betydning for mig... det er lidt mere principielt. Og der synes jeg der er en væsentlig forskel på reklamer eller ikke nogen reklamer.
Avatar billede ducks Nybegynder
12. januar 2004 - 18:25 #35
athlon-pascal: Funes noget lign. til IE :\
Avatar billede mayskov Nybegynder
12. januar 2004 - 18:39 #36
Fjern irriterende reklamer fra hjemmesider:http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm
Jeg har hverken banner eller andre reklamer på Eksperten, og jeg er ikke pro
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
12. januar 2004 - 19:51 #37
Jeg syntes egentlig ikke det er så stort et spørgsmål om reklamer eller ej, men om hvordan de formidles. Jeg mener at et site som Eksperten burde vise lidt fane i den retning og mindst stå ved det de tilbyder i et promedlemsskab. Lidt ansvarlighed kan man vel forvente fra en service som formidler så meget viden om IT.

Jeg må sige at jeg blev temmelig træt af udviklingen i dette spørgsmål som tilsyneladende blev bannet fra listen over nye indlæg http://www.eksperten.dk/spm/432949

Jeg håber da at man vil tænke over brugerenes feedback på det. Til gengæld er jeg meget tilfreds med at man tilsyneladende har fjernet koden som smed en Red Sherrif cookie på ens computer igen. Det var vist lidt i overkanten og skabte evt. også de problemer i spørgsmålet jeg henviser til ovenfor.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. januar 2004 - 20:52 #38
Spørgsmål i "Eksperten" kategorierne KOMMER ikke med på "nyeste indlæg" listen... sådan har det været MEGET længe...
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2004 - 21:06 #39
reklamefridk: Det er aldrig smart at gætte sig til hvordan et system som Eksperten evt. hænger sammen - tænk hvis du gætter forkert (som i dette tilfælde!). Og som jeg skrev tidligere, giv nu lige admin lidt tid til at få det hele rettet til!
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
13. januar 2004 - 06:13 #40
nanoq > ok, tak for den oplysning, havde I dog bare svaret på det i det pågældende indlæg, men selvfølgelig kunne jeg jo bare have læst det et eller andet sted.

Snowball > hvis man ikke får klar besked er man jo nødt til at gætte hvordan det hænger sammen. Det er stadig min mening at Eksperten på et par punkter er, eller har været, gået over stregen m.h.t. ulødig kode, som bl.a. den red sherrif som var tydelig at se i kildekoden. I denne tråd kommer der feedback på bannere som så forhåbentlig forsvinder når admin får rettet til. Jeg mener dog at diskussioner som denne burde ses som et plus hos Eksperten, det må da være optimalt at få brugernes feedback så der er noget at rette til efter.

Men hvis det nu forholder sig sådan at de bannere alligevel skal forsvinde ved pro-medlemskab kan det jo ikke være svært at sende en dementi her i tråden og få den potte ud. Ikke for at være kværgulantisk - men en tydeligere kommunikation og lidt feedback på simple spørgsmål kunne måske forhindre en del misforståelser.
Avatar billede ducks Nybegynder
13. januar 2004 - 21:21 #41
Generelt synes jeg den nye side er grim sammenlignet med den gamle, det virker ret kikset, noget er der sammensat i en dårlig WYSIWYG editor.
Avatar billede ducks Nybegynder
17. januar 2004 - 22:21 #42
Men de har vidst fået det sat lidt bedre op nu.