Avatar billede doodoo Novice
25. december 2003 - 02:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Programmering > ActionScripts

Hej EXP

Kunne det ikke være fedt med en menu i prgrammering der hedder ActionScript ?

Nu er det jo snart ved være ligeså populært som php/asp osv... og synes det virker lidt forkert det skal ligge i flash menuen..

Håber dette går igennem :)
Avatar billede fangel Nybegynder
25. december 2003 - 10:00 #1
det ligger vel under flash fordi det ikke er en selvstændigt sprog - men et sprog der kun kan køre under flash - har jeg ikke ret?

Morten
Avatar billede mat Nybegynder
25. december 2003 - 13:10 #2
dea_pg > så betyder det at ethvert sprog der ikke kan køre overalt ikke er et selvstændigt sprog? Mig bekendt kan php og asp ikke køres uden et decideret server setup? Java har vist osse brug for diverse virtual machines, og lingo hører da vist hjemme i et shockwave plug af en eller anden ordning?

Hvis lingo kan have sin egen kategori kan actionscript vel osse?

mvh mat
Avatar billede fangel Nybegynder
26. december 2003 - 09:55 #3
PHP kan også køres i konsol - ASP kender jeg ikke om det kand et samme - Java er jo netoplavet platformsuafhænigt på den måde - så Java og PHP (og ASP?) vil jeg sige er forskellige fra AS på den måde...

Lingo kender jeg ikke - hvis Lingo er for Director hvad ActionScript er for Flash - så er det vel OK... men har ingen anelse om hvad Lingo er...

Morten
Avatar billede mat Nybegynder
26. december 2003 - 12:17 #4
Det hænger jo ikke sammen. Java er et sprog fordi det er platformuafhængigt i kraft af JVM, men AS er ikke et sprog fordi det skal afvikles i en flashplayer?!?

Den nyeste verion af AS (actionscript 2) understøtter oop hele vejen igennem, og er baseret på ECMA (4, mener jeg).

Lingo er directors sprog ja, og det har sin helt egen kategori under programmering.

Jeg vil stadig gerne se et argument for at AS ikke er et (script)-sprog.

mvh mat
Avatar billede doodoo Novice
13. januar 2004 - 16:10 #5
mat > jeg holder nu med dig hehe :)

lukker spm :)