Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
14. november 2003 - 18:44 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Idé: Mere uddybende profiler / avatars

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at der var mulighed for en bedre beskrivelse i ens brugerprofil, end blot et tekstfelt. Gerne fx. et link til et eksternt billede, som så kunne vises direkte i profilen. Især i de grafiske

Ofte søger jeg efter
Avatar billede cdc Novice
14. november 2003 - 18:48 #1
Meld dig til her http://www.ebruger.dk
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. november 2003 - 18:48 #2
www.ebruger.dk findes jo...
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
14. november 2003 - 18:52 #3
Argh, kom lige til at trykke på enter, da jeg ville angive pointværdien til at være 0, så mit indlæg blev lidt afkortet!

Her kommer det lige igen:
---
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at der var mulighed for en bedre beskrivelse i ens brugerprofil, end blot et tekstfelt. Gerne fx. et link til et eksternt billede, som så kunne vises direkte i profilen. Især i de grafiske fora, ville jeg gerne kunne se en brugers kunnen, direkte i en profil.

Indimellem søger jeg efter det opgivne navn eller mailadresse, for at se hvad det er for en bruger der har svaret eller stillet spørgsmålet, for simpelthen at finde ud af hvilke kompetence brugeren har indenfor det område.

Med risiko for at lyde fordømmende, så vil jeg også meget gerne have mulighed for at se brugerens alder, da det vil kunne give mig et fingerpeg om erfaringen bag udtalelserne.

Kigger man i forummet her: www.paranut.dk kan man under hvert indlæg se et direkte link til brugerens angivne hjemmeside osv. hvilket jeg egentlig synes er meget rart.

Det er nogle forslag, som jeg synes ville kunne gøre eksperten.dk endnu mere seriøs og brugbar, end det allerede er.

mvh
Lars
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
14. november 2003 - 19:01 #4
Tak for svarene, men det er nok et af de mest anonyme sites jeg længe har set - ingen steder står der præcist hvad ebruger.dk går ud på eller hvad formålet med siden er - er det blot en mere uddybende oversigt over brugere på eksperten.dk?

Men, ja - det er faktisk præcis sådanne uddybende informationer jeg gerne vil kunne læse mig frem til omkring brugerne på eksperten.dk, så tak for svarene.

Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu, så der kan komme andre reaktioner også.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. november 2003 - 19:10 #5
Man bestemmer selv hvad der skal stå i sit minisite her på eksperten.dk.

Personligt synes jeg det er fint at der ikke skal stå en masse oplysninger
ved hvert indlæg - jeg kender godt de sites.
Avatar billede exp Juniormester
14. november 2003 - 19:10 #6
"er det blot en mere uddybende oversigt over brugere på eksperten.dk?"

Dybest set, ja... der har tidligere været masset af aktivitet på siden, men pga., skal vi sige middelmådigt valg af serverhost, lå siden øde noget tid. Nu er den nogenlunde oppe at køre igen, og det skal alle de tidligere brugere lige gøres opmærksom på :-)
Den bruges til alle de ting, diskussioner, finurlige påfund etc. der ikke lige hører til herinde.

Mht. at du gerne vil se alle de informationer herinde, så kommer du nok til at kigge langt efter dem. De er ihvertfald ikke med i den kommende version af eksperten...

/mvh
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
14. november 2003 - 19:13 #7
Er jeg virkelig den eneste der savner den information?
Avatar billede exp Juniormester
14. november 2003 - 19:18 #8
Tjah... det var jo blandt andet _derfor_ ebruger blev oprettet ;-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. november 2003 - 19:19 #9
Der er sådan en lodret streg i et spørgsmål her på eksperten.dk (og så
mange andre steder). På venstre side står der nogle (opdigtede...) navne
på personer, på den højre side står der (oftest) faglige og interessante
spørgsmål og svar. I modsætning til så mange andre steder er det altså
den højre side, der er mest interessant. Man er her vel ikke for at profilere
sig selv,  men for at hjælpe eller lære... jah... syn's jeg
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
14. november 2003 - 19:49 #10
Jamen, det er jo præcist det jeg mener Erik Jacobsen! Det er jo 'den højre side' der er interessant og derfor vil jeg gerne hurtigere kunne identificere den venstre, ved fx. hurtigt at kunne se deres alder og måske en form for rating, der er blevet givet af fx. de andre brugere. Jeg synes det er meget interessant at vide, hvem personen er bag de indlæg, der bliver lavet.
Avatar billede exp Juniormester
14. november 2003 - 19:52 #11
mht rating, så kommer det i Exp v4
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. november 2003 - 19:54 #12
Så klik på navnet og se minisiten. Hvis de vil fortælle om sig selv kan de gøre det der.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
14. november 2003 - 19:57 #13
exp, det glæder jeg mig til. Er dette version 3?

Ja, Erik - men, der er netop ofte ikke ret meget at se. Jeg tror der er mange der ikke får skrevet noget som helst, simpelthen fordi det ikke er den del af registreringsproceduren.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. november 2003 - 20:01 #14
Og det er så det som dette site har valgt. Blev man afkrævet oplysninger
ville de alligevel ikke være til at stole på.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
14. november 2003 - 20:05 #15
Bevares, jeg bringer blot mine egne erfaringer med eksperten.dk frem på banen, så det kan blive endnu bedre end det er nu. Jeg respekterer da fuldt ud den måde det kører på, men jeg ville blot ønske mig der var flere muligheder for at 'være et ansigt' herinde.
Avatar billede exp Juniormester
14. november 2003 - 20:18 #16
jæssør - dette er v3
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
26. januar 2004 - 20:33 #17
Lukketid.