Avatar billede ouha Nybegynder
12. november 2003 - 15:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

disable public folders i owa 2003 ?

Hej,

En der ved hvordan man disabler/skjuler menu punktet "public folders" i owa 2003 ?  ( har ikke oprettet nogen public folders)
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2003 - 16:06 #1
Du kan ikke undgå Public Folders på Default Website, ihvertfald ikke uden fejlmedelser.

Nedenstående er fra en Exchange 2000, jeg vil tro at det er nogenlunde det samme med Exchange 2003.

I stedet kan du lave en Virtual HTTP Server, uden Public Folders.

Start Exchange System Manager.

Naviger til Servers >Navn_På_Exchange_Serveren >Protocols >HTTP.
Højreklik på HTTP >New >HTTP Virtual Server...
If feltet name, tast owa.Dit_Domain.dk.
Klik Advanced..
Klik Add...
I feltet Host name, tast owa.Dit_Domain.dk.
Klik OK.

Start DNS

Marker Zonen Dit_Domain.dk >New Host...
Under Name tast owa.
Under IP address tast IP adressen på din Exchange server.
Klik Add Host.
Klik OK.
Klik Done.

Hvis du ønsker at OWA skal være tilgængelig, fra Internettet, skal A-Record'en owa.Dit_Domain.dk selfølgelig også oprettes på en offentlig DNS server.

Du kan nu tilgå OWA, uden Public Folders, med http://owa.Dit_Domain.dk

:-)
Avatar billede ouha Nybegynder
12. november 2003 - 19:48 #2
kører allerede med 5 forskellige domains.. og menu punktet er der stadig ..  og ja den fejler af gode grunde når jeg klikker på det...!!
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2003 - 23:06 #3
Dette link er til Exchange 2000, mon ikke at virker med Exchange 2003.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;PL;311154

:-)