Avatar billede bearhugx Nybegynder
17. september 2003 - 22:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ny kategori : Design mønstre / Best Practices

I forbindelse med udvikling ses i stigende grad at designmønstre (Patterns) og "best practices" bliver introduceret som kommunikationsværktøjer indenfor udviklingsgruppen...

Derudover guider "best practices" også i hvordan man kan gøre sin udvikling mindre smertefyldt - også når applikationen skal udvides om 1 år eller 2...

Kategorien skulle fungere to-delt:

1) hjælp til implementation af pattern i de specifikke sprog (spørg og svar)
2) udveksling af erfaringer ifm. patterns/best practices (debat)

Hvad siger i til det ?
Avatar billede soreno Praktikant
17. september 2003 - 22:16 #1
Etteren synes jeg bør holdes i den kategori relativ til sproget. Altså Java implementation i Java kategorien osv..

Toeren lægger lidt op til en systemudviklings kategori..
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. september 2003 - 22:19 #2
noget ligende er blevet forslået .. men det lyder som en god ide

http://www.eksperten.dk/spm/346583
Avatar billede soreno Praktikant
17. september 2003 - 22:20 #3
Spørgsmålet er bare om der vil være trafik nok til at oprettelse af en kategori vil være fornuftig.

Som udgangspunkt kunne man stille spørgsmål ala. toeren i "programmering -> generelt" eller "programmering -> andet" (hvad mon forskellen er på disse kategorier :-)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
17. september 2003 - 22:22 #4
ang. generelt / andet >> jeg ved det hellerikke...
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2003 - 22:37 #5
Lyder som en god ide. Generel OOP og patterens er jo netop langt hen
af vejen fælles for alle objektorienterede sprog.

Og når folk begynder at læse om patterns så må de formodes at kunne
abstrahere for om det nu er Java, C++ eller C# eksemplet er lavet i.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
02. oktober 2003 - 09:27 #6
Nu er det i hudgivet som forslag ... håber at admin har taget notits - i hvert fald, så lukkes spm/forslag hermed, så jeg slipper for grønt flag i min oversigt...

Tak for jeres input, søren, loadet og arne :-)

/Søren