Avatar billede bearhugx Nybegynder
17. september 2003 - 22:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ny kategori : Versioning systemer / Udviklingsværktøjer

Versioning (f.eks. CVS og Visual SourceSafe) og Build (f.eks. Ant) systemer er efterhånden en integreret del af de fleste udvikleres dagligdag... Efterhånden er det ikke nok kun at kunne udvikle - men også at kunne håndtere disse værktøjer, således at udviklingen og integrationen foregår smertefrit..

Det kan hænde at udviklingen af applikationer bliver forsinket eller endda stoppet(midlertidigt), når der er problemer med disse udviklingsomkransende værktøjer...

Derfor burde være Eksperten.dk være det sted, hvor man kan få hjælp fra andre, som også har arbejdet med disse eller lign. værktøjer

Derfor foreslår jeg at der bliver oprettet en kategori for "værktøjer som indgår som en integreret del af udviklingsprocessen" (evt. eksklusiv IDE'er)...
Herunder i hvertfald en CVS og en ANT kategori --
(og dem som bruger VS.Net eller andre microsoft-produkter kunne måske tænke sig en VSS kategori :-)

Hvad synes i andre ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2003 - 22:36 #1
ant vil nok høre naturligt hjemme i java kategorien.

Fordi man kan ikke altid skille selve build taskene fra java substansen.

Jeg synes at en Version Control kategori under programmeing er en udmærket ide.

Nok kun en enkelt, fordi jeg tror ikke at volumen kan bære en
kategori per VC.
program.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. september 2003 - 14:25 #2
arne_v >> godt nok er ANT bygget i java - men jag har da hørt om at ant har været brugt i multi-sprog miljøer (også steder, hvor java ikke har været det primære sprog...

Men ellers -- build-tools generelt --- Der må være andre programmer end lige ant, som han håndtere en batch-compilering og betinget packaging af et produkt..

Herunder kan man jo også snakke om unit-testing (JUnit, PyUnit CuTest osv.)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2003 - 14:39 #3
Specialt ant kan det være meget svært for "den mindre kyndige" at skelne
mellem et ant problem (ant tasks, build.xml syntax) og et java problem
(java syntax, classpath).
Avatar billede bearhugx Nybegynder
02. oktober 2003 - 09:23 #4
Nuvel - nu er det udgivet som forslag ... håber at admin har taget notits - i hvert fald, så lukkes spm/forslag hermed, så jeg slipper for grønt flag i min oversigt...

Tak for dit input, arne :-)