Avatar billede Slettet bruger
12. september 2003 - 16:00 Der er 13 kommentarer

Eksperten.dk - Design/layout

Eksperten.dk har en del mangler. Design/layout mæsigt.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor *"hosted by WEBPARTNER" + adresse* er der? Det er unødvendigt, hvis man vil have af vide hvem eksperten.dk er hosted/styret af, så går man ind på en "Om Eksperten.dk" side? Efter min mening er det spild af god plads.

Hvorfor bruger eksperten.dk kun 840 pixels af skærmen? Hvorfor ikke bruge alt det man kan? Dette giver stører arbejdsplads og bedre overskuelighed.

Og hvor er Link hoverne henne? Jeg syntes virkelig det er en skam at der ikke er :hover og :visited. Det er nok en af de store fejl ved eksperten.dk

Og helt seriøst, hvorfor følger sitet ikke w3c standarderne? Alle andre store sites følger da standarden, og enhver designer med en smule respekt for sig selv, følger den standard.

Hvad skal muligheden "Sagt om Eksperten" bruges til? Fjern den dog, og brug pladsen til noget mere.

Hvad i alverden er meningen med den der enorme store annonce midt på spørgsmål siden? Jeg tror ikke jeg er alene når jeg siger, at den er vildt irriterende.

Browser support;
- Internet Explorer 6, Siden virker fint
- Mozilla Firebird, Der er fejl, men den virker fint
- Opera 7, Kritiske fejl - ang. menuerne. Denne fejl er vigtig og skal helt klart rettes.

En så stor side som Eksperten.dk skal da helt klart kunne ses af alle de store browsere.

Jeg syntes eksperten er et vildt fedt site, men eksperten.dk har en del mangler.

Jeg kunne godt tænke mig at høre andre brugeres syn på eksperten.dk's design/layout.

- Bror S. Skardhamar
Avatar billede keysersoze Guru
12. september 2003 - 16:14 #1
webparter >> hvis det er et krav fra webpartner er det en god idé - det er en klart federe reklame at have den på forsiden i stedet for at gemme den et sted ingen kigger

bredden >> jeg kan godt lide når et site som dette ikke udnytter hele bredden - det vil blive for svært at læse alt for lange linier

link-hover >> smag og behag - jeg mangler det ikke... på nogle site er det også et irritationsmoment hvis det er for meget. men måske kunne det godt mangle lidt

standarder >> jeg tvivler på at særlig mange faktisk overholder standarderne - men læser man lidt på på info fra E står der faktisk at der vil komme en ny og forbedret version hvor der bl.a. vil blive lagt vægt på netop dette

Sagt om Eksperten >> det meste på eksperten er seriøst - og lige netop dette kan være lidt spild da der er mange underlige kommentarer... men netop det syntes jeg er en meget god adspredelse

annoncer >> ja... der skal jo tjenes penge på en eller anden måde, og da de fleste "lider" af reklameblindhed er denne annonce ret godt placeret... du kan jo bare betale for at bruge eksperten så vil du få mulighed for at fjerne den

browser >> klart at det skal virke - men omvendt er eksperten's programmering snart lidt gammel og det er ret svært at tage højde for hvordan browsere der endnu ikke er udviklet vil reagere på ens kode...
Avatar billede fangel Nybegynder
12. september 2003 - 16:17 #2
når den nye version af EXP kommer, bliver denne i Xhtml 1.0 - dvs efter standarderne, så den vil blive vidst ens (muligvis ikke i IE - me den er fuck'd)

'sagt om exp' er et lævn fra fortiden - den var oppe i højre hjørne - og var meget sjov ;)

---

så vent lige til den nye EXP kommer

Morten
Avatar billede neander Nybegynder
12. september 2003 - 16:19 #3
hvornår kommer den nye? :)
Avatar billede fangel Nybegynder
12. september 2003 - 16:22 #4
efter sigende skulle der blive en beta offentlig for PRO brugere i løbet af sept.

Morten
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. september 2003 - 16:25 #5
Sagt om Eksperten & annoncer >> bliv pro medlem og fjern dem
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
12. september 2003 - 16:25 #6
Hvad i alverden er meningen med den der enorme store annonce midt på spørgsmål siden? Jeg tror ikke jeg er alene når jeg siger, at den er vildt irriterende.
_______________________________________________________________________________
¨
JAA..

den har sku provokeret mig meget.. :/
Avatar billede neander Nybegynder
12. september 2003 - 16:26 #7
- det glæder jeg mig til! jeg har været inde på http://expnote.exp.dk/ men der sker ingenting... Hvad er det?
Avatar billede neander Nybegynder
12. september 2003 - 16:26 #8
det var faktisk det der var hovedårsagen til jeg blev pro-medlem.
Avatar billede neander Nybegynder
12. september 2003 - 16:27 #9
- altså annoncen på spørgsmålsiden...
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. september 2003 - 16:31 #10
annoncen på spørgsmålsiden?
slå statestik fra i dine box instillinger hvis du har annoncer som pro.
Avatar billede neander Nybegynder
12. september 2003 - 16:32 #11
ingen annoncer her :o) heldigvis.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. september 2003 - 09:19 #12
Tjaaah... jeg er egentlig meget godt tilfreds med opbygning og layout.

Hastigheden er fin, siden er fint overskuelig - endda paa den iPaq jeg sidder med lige nu - og reklamerne generer mig ikke, da jeg er Pro.

Om siden overholder w3c, eller nogen anden standart, er mig revnende ligegyldigt. Standarten er jo ingen garanti for hverken kvalitet eller sikkerhed for at siden vises ens i alle browsere.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. november 2005 - 13:55 #13
Et lidt sent indlæg.. men spm'et er ikke lukket endnu :-)

ANG>>
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor *"hosted by WEBPARTNER" + adresse* er der? Det er unødvendigt, hvis man vil have af vide hvem eksperten.dk er hosted/styret af, så går man ind på en "Om Eksperten.dk" side? Efter min mening er det spild af god plads.

-- Det kan være at det er et krav fra hosting.

ANG>>
Hvorfor bruger eksperten.dk kun 840 pixels af skærmen? Hvorfor ikke bruge alt det man kan? Dette giver stører arbejdsplads og bedre overskuelighed.

-- Du kan vælge "Vis fuld skærm" under menuen "Funktioner" i venstre side af spørgsmålene

ANG>>
Og hvor er Link hoverne henne? Jeg syntes virkelig det er en skam at der ikke er :hover og :visited. Det er nok en af de store fejl ved eksperten.dk

-- Det kunne være nice.. og det vil nærme sig W3C standarden.

ANG>>
Og helt seriøst, hvorfor følger sitet ikke w3c standarderne? Alle andre store sites følger da standarden, og enhver designer med en smule respekt for sig selv, følger den standard.

-- Eksperten.dk tages ikke seriøst nok af udviklerne, da de har andet at lave.. Det er bare en tung sten om anklen, som de skal slæbe på..

ANG>>
Hvad skal muligheden "Sagt om Eksperten" bruges til? Fjern den dog, og brug pladsen til noget mere.

-- Den burde man fjerne.. den tager bare ressourcer og kan ikke bruges til en sk!d..

ANG>>
Hvad i alverden er meningen med den der enorme store annonce midt på spørgsmål siden? Jeg tror ikke jeg er alene når jeg siger, at den er vildt irriterende.

-- Yep.. den er stor.. men heldigvis findes der software der kan fjerne disse irriterende annoncer.. jeg ser dem ikke og er meget glad for det.

ANG>>
Browser support;
- Internet Explorer 6, Siden virker fint
- Mozilla Firebird, Der er fejl, men den virker fint
- Opera 7, Kritiske fejl - ang. menuerne. Denne fejl er vigtig og skal helt klart rettes.

-- Jeg bruger nu Opera v8.5, og andet software der gør det muligt for mig, at erstatte Ekspertens menu med min egen. Det virker meget bedre nu.

ANG>>
En så stor side som Eksperten.dk skal da helt klart kunne ses af alle de store browsere.

-- Yep.. men se "ang w3c standarderne"..

ANG>>
Jeg syntes eksperten er et vildt fedt site, men eksperten.dk har en del mangler.

-- Konceptet er ikke nyt.. og grunden til at der mangler ting, er dårlig kommunikation mellem udviklerne og brugerne.

ANG>>
Jeg kunne godt tænke mig at høre andre brugeres syn på eksperten.dk's design/layout.

-- Hmm.. layoutet er vel ok... i guess..

/theSurfer