Avatar billede nylle Nybegynder
30. april 2003 - 14:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

tabeller

Jeg har et problem med at få udskrevet mine tabeller korrekt. Jeg har pt. to forløkker hvor data bliver udskrevet i en lang kolonne.

Mine data består af hoved- og underkategorier som kommer fra en database og er dermed dynamiske. Disse kategorier gemmer jeg i et 2D-array som jeg herefter ønsker at få udskrevet på f.eks. følgende måde:

-dvs. ved siden af og under hinanden.

H1  H2  H3
U1  U1  U1
U2  U2  U2
U3  U3
    U4

H4  H5
------
U1  U1
    U2
----------------------------------------------------------
Her er min jsp-side:

<%@ page import="java.io.*, java.util.*" language="java" session="true"%>

<jsp:useBean id="katBean" scope="session" class="Portalen_Nylle_Classes.KategoriBeanTEST"/>

<html>
<head>
    <title>KategoriBeanTEST</title>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/Metnet%20Portal/Portalen_Nylle/css/StyleSheets_Metnet.css">
</head>

<body>
<%--    Her starter sidens indhold    --%>

<table border=1 cellspacing=1 cellpadding=2 align=center valign=top width=900 bgColor=#cad2e3>

<%
    try
    {
        int rowHK =katBean.getHCounter();
        int count=0;
%>

    <thead>
        <th colspan=3>
            <font class="storskrift"> Kategoritilmelding</font>
        </th>

        <tr>
            <td align="left" colspan=3>
                <font class="mellemskrift">
                    Antal hovedkategorier: <%=rowHK%>  <!--Udskriver antallet af hovedkategorier-->
                </font>
            </td>
        </tr>
    </thead>

    <%
        katBean.genererMenu();

        //Første forløkke for hovedkategorier

        for (int row=0; row<rowHK; row++)
        {
            int col=0;
            System.out.println(katBean.katArray[row][col]);    //starter på plads 0,0, dvs. den første hovedkategori
    %>

            <tbody>
                <tr bgcolor=#004080>
                    <td>
                        <font class="mellemskrift" color=white>
                            <input type="checkbox" name="hovedkategori" value="valgt"><%=katBean.katArray[row][col]%>
                        </font>
                    </td>
                </tr>

        <% //Anden forløkke for underkategorier

            for (col=1; col<katBean.katArray[col].length; col++)
            {
                if (katBean.katArray[row][col] == null)
                break;

                System.out.println(katBean.katArray[row][col]);    //plads 0,0 (0,1)
        %>

                <tr>
                    <td>
                        <font class="lilleskrift">
                            <input type="checkbox" name="underkategori" value="valgt"><%=katBean.katArray[row][col]%>
                        </font>
                    </td>
                </tr>
            </tbody>

        <%}
    }%>

    <tfoot>
        <tr>
            <td align="center" colspan=3>
                <input type="HIDDEN" name="action" value="opretSoegeord">
                <font class="mellemskrift">
                    Opret Kategorier <input type="submit" value="OK">
                </font>
            </td>
        </tr>
    </tfoot>

<%}
    catch(Exception e)
    {
        System.out.println(e.getMessage());
    }
%>

</table>
</body>
</html>
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
30. april 2003 - 14:52 #1
ved du hvor mange hovedkategorier du har, eller er det også dynamiskt
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
30. april 2003 - 14:56 #2
grunden til at jeg spørger er at hvis du ved det kan du jo bare lave et resultset og genererer tabellen på det grundlag
Avatar billede nylle Nybegynder
01. maj 2003 - 12:27 #3
Både mine hovedkategorier og underkategoerier er dynamiske som gemmes i et 2d-array - derfor de to lykker men spørgsmålet er også om en anden datastruktur er mere velegnet således at jeg kan få skrevet mine hovedkategorier med de dertilknyttede underkategorier ud på den måde som jeg indledningsvist har beskrev
Avatar billede nylle Nybegynder
03. juni 2003 - 11:52 #4
lukker spørgsmålet