Avatar billede omen Nybegynder
28. marts 2003 - 17:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Forskellen på Windows/MSN Messenger

Nogle der kan fortælle mig forskellen på Windows Messenger og MSN Messenger! Gerne en længere artikel, eller alle de punkter de to programmer skiller sig ud fra hinanden!

På forhånd tak!
Avatar billede human Nybegynder
28. marts 2003 - 17:31 #1
Der er ingen forskel.
Avatar billede omen Nybegynder
28. marts 2003 - 17:32 #2
Jeg kan umuligt tro Mircosoft sidder og programmere på to identiske programmer, som udkommer i forskellige versioner på forskellige tidspunkter!
Avatar billede human Nybegynder
28. marts 2003 - 17:34 #3
Well.. Det er jo MS.

Men det ER altså det samme :o)
Avatar billede omen Nybegynder
28. marts 2003 - 17:34 #4
"Hvis du vil sikre, at Fjernsupport, Programdeling og Whiteboard fungerer i MSN Messenger version 5.0 eller nyere, skal du opgradere Windows Messenger til version 4.7 eller nyere. Hvis du vil finde ud af, hvor du finder en opgradering, skal du klikke på menuen Hjælp ovenfor, klikke på Emner i Hjælp og søge efter "opgradering".

- Fejlmelding når man prøver fjernsupport fra MSN Messenger 5.0 i Windows Server 2003
Avatar billede omen Nybegynder
28. marts 2003 - 17:36 #5
The latest version of Windows Messenger or MSN Messenger (your choice)

- Fra neowin.net's guide til Win2003 server->workstation!
Avatar billede human Nybegynder
28. marts 2003 - 17:37 #6
http://search.msn.dk/results.asp?RS=CHECKED&v=1&cp=1252&q=&q=windows+messenger

Prøv klik på de 2 første links, og se hvor de begge fører til.
Avatar billede omen Nybegynder
28. marts 2003 - 17:43 #7
Sandt, men så se her:

Hent MSN® Messenger 5.0-software
Platform(e):  Microsoft® Windows® XP

Hent Windows® Messenger-opdatering
Platform(e):  Microsoft® Windows® XP

De to links Windows/MSN Messenger på http://messenger.microsoft.com/da/default.asp?client=1 !

Jeg har nu prøvet at hente begge, som har forskelligt filnavn, forskellig størrelse, og forskellig version! Jeg fatter det bare ikke!
Avatar billede human Nybegynder
28. marts 2003 - 17:45 #8
Kan det være windows messenger er det nye MSN messenger eller omvendt? Det lyder da meget sandsynligt.

Holder på MSN er det nye windows.

Men jeg er ikke sikker mere :o)
Avatar billede omen Nybegynder
28. marts 2003 - 17:53 #9
"Hvis du vil sikre, at Fjernsupport, Programdeling og Whiteboard fungerer i MSN Messenger version 5.0 eller nyere, skal du opgradere Windows Messenger til version 4.7 eller nyere. Hvis du vil finde ud af, hvor du finder en opgradering, skal du klikke på menuen Hjælp ovenfor, klikke på Emner i Hjælp og søge efter "opgradering".

Så hvis man skal forstå det ret... så skal jeg som køre med MSN Messenger 5.0, opdatere Windows Messenger, som jeg ikke har, til version 4.7! Så hvis jeg SKAL bruge fjernsupport, så skal jeg ha begge versioner af Messenger, som jeg kun kan bruge en af gangen alligevel!

Windows Messenger er den der er indbygget i XP, det lagde jeg mærke til at den hed første gang jeg brugte Windows XP! Men jeg havde altid brugt MSN Messenger! Og nu kan man hente begge dele?

Nyheder fra geeknewz.dk:
For 3 dage siden: Windows Messenger 4.7.2005 frigivet (Hvor MSN blev version 5 for flere måneder siden)
Lidt senere samme dag: MSN Messenger Service 5.0.0544 blevet frigivet

http://www.geeknewz.dk/comments.php?id=1363&catid=25
http://www.geeknewz.dk/comments.php?id=1374&catid=25

Jeg er i hvert fald forvirret!

Update: Hov, læste lige dette i en af nyhederne:

Ændringer i den nye version af Windows Messenger:

..Security fixes: This update improves security in Windows Messenger.
..Removes 'Make a Phone Call' feature: This feature is still available in MSN Messenger.
..Miscellaneous minor updates

Rent ud sagt... jeg fatter røv!!!
Avatar billede omen Nybegynder
28. marts 2003 - 17:57 #10
Internet Explorer configured for the Internet you can now download Windows Messenger that integrates into Windows Server 2003 in the same way as Windows Messenger does in Windows XP. Using Windows Messenger enables your .NET passport to be saved in your user account which in turn logs you onto all passport sites automatically (pic) or you can also choose to use MSN Messenger 5 if you prefer a more stand-alone client. Both work and see Windows Server 2003 as Windows XP (at present).
Avatar billede pihl88 Nybegynder
26. juni 2003 - 22:00 #11
Det er det samme!!! Længere er den ikke!!!!!! :)
Avatar billede omen Nybegynder
27. juni 2003 - 00:14 #12
Nej de er ikke!

Og det her spørgsmål blev afsluttet 3 måneder siden.
Avatar billede omen Nybegynder
27. juni 2003 - 00:15 #13
*bøvs*
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
10. december 2005 - 02:06 #14
og hvad var så forskellen? (2½ år senere kl 2:04)