Avatar billede cc2000 Nybegynder
27. august 2002 - 10:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brugerinfo

Kan man ikke lave det muligt så man kan se om en bestemt bruger er online i denne brugers info?
Og selvfølgelig have en knap så man kan slå det fra hvor der så vil stå at funktionen er deaktiveret eller sådan noget lignende.
Muligvis at man kan se hvornår brugeren sidst var logget på?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
27. august 2002 - 10:27 #1
Hvorfor? Hvad skulle det gøre godt for?
Avatar billede cc2000 Nybegynder
27. august 2002 - 10:28 #2
Så kan man se om en bruger man venter svar på er online eller om han/hun ikke er kommet på endnu.
Avatar billede resten Nybegynder
27. august 2002 - 11:12 #3
Denne funktion har vi snakket med admin om men det bliver nok kun for pro bruger.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
27. august 2002 - 11:51 #4
Er jo pro medlem så det gør ikke mig noget :)
Avatar billede fcs Novice
27. august 2002 - 14:05 #5
Man skal nok passe på at en sådan funktion ikke medfører en masse spam. F.eks. kunne der være nogen som var fristet til at oprette et spørgsmål, som kun havde til formål at tiltrække en enkelt brugers opmærksomhed, f.eks. et spørgsmål med titlen: "Hej BrugerX - kom lige her ind."

Det kunne også medføre spam inde i et allerede eksisterende spørgsmål, som f.eks. kommentarer som: "Halløj Martin - jeg ved at du er online, så svar lige på dette spørgsmål"

Af ovennævnte grunde er jeg nok imod at man viser online-status herinde. Jeg kan ikke se nogle umiddelbare fordele, men ulemperne kan jeg godt se. Det er sikkert fordi jeg er et surt gammelt r..hul, men sådan er det jo ;-)

Hygge

FCS
Avatar billede cc2000 Nybegynder
27. august 2002 - 14:12 #6
FCS ... hehe ;)
Sådan kunne man jo også se på det.
Avatar billede Noone Nybegynder
28. august 2002 - 04:41 #7
Jeg ser heller ikke noget formål med sådan en funktion. Men prøv at komme med fordelene, ulemperne har vi hørt 100 gange.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
28. august 2002 - 08:43 #8
Tror bare jeg springer over ;)
Tænkte ikke helt på de ulemper der var.
Så spg lukket.