Avatar billede Oscar Ernst Praktikant
19. marts 2020 - 15:51 Der er 5 kommentarer

Computer slukker

Hej Computerworld,
Min computer har I de seneste uger slukket ned når jeg har gamet. Et par gange har den også slettet CS:GO. Jeg testede CPU temperaturen med "Speccy" og fik herefter udskiftet CPU køleren til en Corsair k60. Dog er problemet foresat, har I nogle ide om hvad det skyldes?
Specs:
Operating System
    Windows 10 Home 64-bit
CPU
    Intel Core i7 3820 @ 3.60GHz
    Sandy Bridge-E 32nm Technology
RAM
    16,0GB DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Motherboard
    Gigabyte Technology Co. Ltd. X79-UD3 (SOCKET 0)
Graphics
    ASUS VG278HV (1920x1080@60Hz)
    4095MB NVIDIA GeForce GTX 970 (ASUStek Computer Inc)
Storage
    111GB KINGSTON SV300S37A120G (SATA-2 (SSD))
    931GB Seagate ST1000DX001-1NS162 (SATA )
Optical Drives
    No optical disk drives detected
Audio
    Enheden High Definition Audio
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. marts 2020 - 20:02 #1
Du skrive at du testede CPU temperaturen med Speccy, men du nævner ikke noget om temperaturen, hverken inden eller efter udskiftningen af CPU-køleren. Da pc´en slukker kunne det godt tyde på, at der er et problem med temperaturen er for høj.
Jeg formoder at pc´en ikke er meget støvet inden i, for støv kan være stærkt medvirkende til, at varmen ikke kan komme væk.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2020 - 21:07 #2
Det vil være bedst at du køber andet GPU, da dette du benytter er højest kendt problem grafik kort enhed.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/geforce-graphics-cards/5/291392/gtx-970-causing-computer-shutdown-in-some-games/

Fortsat god dag. Stopper med at følge med
Avatar billede Oscar Ernst Praktikant
20. marts 2020 - 08:40 #3
ErikHg, temperaturen lå på 87ish grader. inden Og 82ish efter udskiftningen!
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. marts 2020 - 10:19 #4
Det er også meget højt. Vær glad for at pc' en lukker ned eller ville det betyde en ny cpu
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
20. marts 2020 - 22:08 #5
Du skal naturligvis checke at der ikke er støv, heller ikke i grafikkortet blæsere, det skal blæses ud med en kompressor, det kan ikke suges ud. Hvis det er OK kan du montere noget mere kabinetkøling, nogle kabinetter har plads til flere blæsere. Prøv at køre uden låg på kabinettet som test. Hvis det hjælper kan det hjælpe med flere kabinetkølere