Avatar billede ThomasB Novice
20. februar 2020 - 15:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde SSD-harddisk nr. 2

Hej alle,

Da jeg er løbet tør for diskplads på computeren har jeg investeret i Kingston A400 480GB 2.5" SSD (https://www.komplett.dk/product/922381/hardware/lagring/harddiskssd/ssd-25/kingston-a400-480gb-25-ssd), men kan simpelthen ikke få den vist inde under "Diskhåndtering".

Jeg har monteret det i indgang hvor der står "SATA 6G" (se link https://gyazo.com/edfba516f561b3884f5eb37cda9af22d)

Den kommer dog ikke ind under diskhåndtering, som diverse guides mv. henviser til (står ikke som "ikke-allokeret"). https://gyazo.com/ab159dfedc794fc707f644db34e59216

Troubleshoot udført pt.:
- Åbnet Enhedshåndtering og klikket på opdater under "Diskdrev"
- Åbnet Diskhåndtering - klikket Handling og trykket opdater.

Nogle der har et par gode råd til en nybegynder?

PC Info:
Windows 10, 64bit
GTX1060-6G,i5-9600K,8G-RAM
240GB SSD af mærket Gigabyte GP (original tilbehør)
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. februar 2020 - 15:27 #1
Når du kigger ude til venstre hvor der er et disk Nr.
Er den her markeret som Offline eller Online?
Avatar billede ThomasB Novice
20. februar 2020 - 15:30 #2
Den der hedder "Disk 0" -dvs. den oprindelige (https://gyazo.com/ab159dfedc794fc707f644db34e59216) står som online.

Den nye jeg har købt kommer slet ikke derind.
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. februar 2020 - 15:34 #3
Er der monterer et strømkabel ?
Avatar billede perwolf Forsker
20. februar 2020 - 15:52 #4
Jeg havde samme problem forleden. Måske kan du bruge min løsning. Åben kommandopromten og skriv diskpart

I næste linie skrives "list disk" (uden gåseøjne)

Hvis du nu kan se din disk på listen, så skrives "select disk (det aktuelle nr)"
Du får en bekræftelse på, at disken er valgt.

Skriv clean og tast Enter.

I Diskhåndtering fremtræder disken nu som uallokeret. Formatér og voilá!
Avatar billede ThomasB Novice
20. februar 2020 - 16:07 #5
Jeg lever bestemt op til titlen som nybegynder - havde ikke lige set strømkablet var ikke var sat ordentlig i, så det var derfor den ikke kom online.

Tak for hjælpen til Kurt :)