Avatar billede Josias Haarsløv Praktikant
08. februar 2020 - 22:08 Der er 21 kommentarer

Hjælp!!!

Hej står med en fujitsu nh532 med core i7
Og nvidia geforce 640m le
8 GB ram
Kingston 240 GB ssd
Har lige købt nyt ssd og Windows 10 pro
Og sat det op men efter 2 min når jeg har logget ind og alt det
Så fryser skærmen og musen bevæger sig ikke og kan ikke gøre noget
Har prøvet at slukke den og starte den hvor den gør det samme igen har også prøvet at lade den stå i 2 timer uden held

Nogen der ved hvad fejlen kan være 😭
Avatar billede INK Ekspert
08. februar 2020 - 22:40 #1
Forstår denne model har plads til 2 diske (?).
Har du monteret begge diske samtidigt? Er der styresytem på begge diske?
Prøv evt at køre kun med den nye disk og det installerede Windows 10 Pro. Virker det?
Avatar billede Josias Haarsløv Praktikant
08. februar 2020 - 23:06 #2
Har kun den ene nye ssd i med helt nyt windows 10 pro os
Og virker desværre ikke 😬
Avatar billede claes57 Ekspert
08. februar 2020 - 23:26 #3
Den forsøger muligvis at hente opdateringer, og dør. Prøv i første omgang at slå automatiske opdateringer fra, og test
Avatar billede Josias Haarsløv Praktikant
09. februar 2020 - 00:02 #4
Nu har jeg slået automatisk opdatering fra og virker stadig ikke
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
09. februar 2020 - 01:05 #5
Det må være en driver der skaber sig, muligvis pga en konflikt.
Sandsynligvis driveren til SSD'en.

Gå ind i enhedshåndtering (Skriv enhedshåndtering i søgefeltet så dukker den frem som mulighed)

Højreklik på disken under diskdrev og vælg fjern.

Genstart og se om det hjalp.
(Windows installerer driveren igen ved genstarten.)
Avatar billede Josias Haarsløv Praktikant
09. februar 2020 - 01:36 #6
Er det driveren til grafikkortet?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2020 - 08:54 #7
Kan du ud fra logbogen se hvor det går galt, når du ved en opstart igen kan lokalisere tidspunktet?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
09. februar 2020 - 09:37 #8
#6: I realiteten kan det være en driver til en hvilken som helst enhed. Men jeg går ud fra at din pc kørte normalt før den nye SSD...?
Derfor regner jeg med at det er driveren til SSD'en der laver knuder.

Har du prøvet at starte Windows op i fejlsikret tilstand?
Hvis ikke, så åbn programmet msconfig, og sæt hak i diagnostisk start og genstart.
Så er det kun de grundlæggende drivere der bliver indlæst.
Husk at ændre indstillingen tilbage når du har testet.

220661's forslag er også godt til at finde fejlen (hvis du kan nå det inden din pc fryser)
Avatar billede Josias Haarsløv Praktikant
09. februar 2020 - 10:00 #9
Har startet den op i fejlsikret tilstand uden den begynde at fryse
men når jeg ikke er i fejlsikret tilstand kan jeg slet ikke nå at slette nogle driver før den fryser
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2020 - 10:07 #10
Kan du tilgå logbogen fra fejlsikret?
Avatar billede Josias Haarsløv Praktikant
09. februar 2020 - 10:44 #11
Ja det kan jeg godt
Avatar billede Josias Haarsløv Praktikant
09. februar 2020 - 11:55 #12
Har fundet ud af at den går ikke kold når jeg slukker for nvidia geforce gt 640m le driveren men lige så snart jeg slår den til igen så går den kold🤔
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
09. februar 2020 - 12:16 #13
Kan du opdatere nvidia-driveren?
Avatar billede Josias Haarsløv Praktikant
09. februar 2020 - 12:41 #14
Ja men den har den nyeste version
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
09. februar 2020 - 13:02 #15
Ok. Der må være en konflikt mellem SSD-driveren og Nvidia-driveren.

Prøv at afinstallere nvidia-driveren.

Genstart pc'en og installér Nvidia-driveren igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2020 - 13:12 #16
Man kunne tillige forsøge at deaktivere driver signering af Windows. Kan hjælpe på hardware der bøvler fordi Windows kasserer driveren der ikke er signeret.
Man kan også forsøge med en ældre grafik driver. Måske konflikten så ikke er til stede.
Avatar billede Josias Haarsløv Praktikant
09. februar 2020 - 17:21 #17
Hvor kan man finde ældre driver?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2020 - 17:54 #18
Hvis det er Nvidia burde du her https://www.nvidia.com/Download/Find.aspx kunne få mulighed for at hente og installere en ældre driver.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
12. februar 2020 - 16:07 #19
Har du fået løst problemet?
Avatar billede Josias Haarsløv Praktikant
13. februar 2020 - 00:02 #20
Jeps
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2020 - 18:10 #21
Hvad løste problemet?