Avatar billede Humse Praktikant
19. januar 2020 - 16:42 Der er 3 kommentarer

Skift af hdd til anden hdd

Hej!

Jeg har en Dell latitude E5530 som hele tiden lander på en blå skærm og skriver "din pc skal repareres, du skal bruge genopretningsværktøjerbla bla bla!

Jeg har ikke det genopretningsværjtøj!

Jeg prøvede at nulstille den inden den crashede og der fik jeg" der skete en fejl, ingen ændringer blev foretaget" jeg genstartet og så kom den blå skærm!

Den kører win 10

Jeg har en anden hdd fra en lenovo think pad, som også har win 10 på sig, men kan jeg transplantere den over til min Dell maskine?

På forhånd mange tak

Kennet
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2020 - 16:54 #1
Hvad står i den blå skærm? Der kan jo være flere grunde til en pc fejler. Det behøver ikke være harddisken der er problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2020 - 16:57 #2
Hvis disken er en 2,5" så kan den flyttes. men du slipper ikke for at installere om da der formodentligt er en anden licens på Think Pad.
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. januar 2020 - 17:28 #3
Prøv først at lave en reparation eller gå tilbage til før der opstod et problem.
Her er en mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver Windows gøres klar! ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/9g87tZb