11. januar 2020 - 23:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan det passe ?

Hej alle sammen 😊
Jeg håber at I kan hjælpe mig.

Jeg har ikke den fjerneste forstand på computere, men i julegave fik min søn en Asus fx505d, købt i Elgiganten efter råd fra dem.. pris 8.500kr...

Vi har tidligere i dag hentet Far Cry 5 ned.. men det lacker og grafikken er ret dårlig..
Selv grafikken på klip fra Youtube er dårlig.. meget bedre på en gammel iPad..  Kan det passe ?

Med venlig hilsen Rebecca
Avatar billede eurositi Ekspert
12. januar 2020 - 00:00 #1
Det burde ikke forekomme. Maskinen har formentlig mindst et NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti grafikkort, så den kan trække ethvert spil fornuftigt, medmindre at der er en teknisk fejl, eller der mangler en driver til grafikkortet.

Inden I drøner ned i Elgiganten og beder om en forklaring, foreslår jeg, at I opdaterer NVIDIA grafikdriveren. Start her: https://www.geforce.com/drivers og download værktøjet, som identificerer den korrekte driver, henter den og automatisk opdaterer grafikkortet. Efter installation af driveren, beder den om at genstarte. Herefter burde det virke.

Hvis programmet støder på en fejl, skal I selvsagt kontakte Elgiganten... Det skal I selvfølgelig også, hvis driver-opdateringen ikke løser problemet.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2020 - 00:49 #2
Det er altid bedste at hente direkte fra grafik kort udvikler såsom Nvidia, men her er som alternativt fra ASUS udviklers side for din model:

ASUS-TUF-Gaming-FX505DV
https://www.asus.com/dk/Laptops/ASUS-TUF-Gaming-FX505DV/HelpDesk_Download/

Venligst hent "VGA Driver" for "Nvidia Graphics driver", eller som anbefalet overpå, hvor det automatisk genkender korrekte for jer, ved svaret på #1.

Som andet hent venligts "Chipset" for "AMD Graphics, Chipset Driver", dette skyldes nok at den har dual skærm-kort driver, enten med Vega 8 eller Vega 10, sjovt nok inkluderes dette på selve dokumentation fra ASUS hjemmeside, men jeg kan tage fejl om den har dual skærm-kort driver. Hvorfor det bedste at installere dette chipset "AMD Graphics, Chipset Driver" for at løse jeres spil og fulde 'Tube fornøjelse.
12. januar 2020 - 00:52 #3
Tusind tak for svaret.. tænkte det kunne være sådan noget.. Jeg prøver 😊👍 min søn siger også mange tak 😊
Avatar billede puren Ekspert
13. januar 2020 - 01:54 #4
hey Rebecca
en bærbar computer bør ikke bruges til at spille på, det betyder dog ikke at men ikke kan det og det er da også smart at man bare lige kan klappe den sammen og i tasken med den og så over til venner og spille videre men air flow er deres store problem så noget af problemet er nok også driver som de andre er inde på og at den er ved at "koge over" så se hvor varm den bliver, der er en masse programmer der ude til at se det med, alle med deres fordel og ulemper mit personlige valg er MSI afterburner (ja virker også på ikke MSI gear)

hentes her http://download.msi.com/uti_exe/vga/MSIAfterburnerSetup.zip

under 60 grader = alt er fint
60 til 70 = lidt varmt men okay
70 til 80 = varmer end den skal være
80 til 90 = det er hot det her, og ik på den gode måde
over 90 = vi er sek. fra at computeren slukker sig selv for ikke at futter af

hvis den bliver for varm er der ikke så meget man kan gøre, man kan sætte den på plade der vivler noget mere luft om den men ellers er det det.
13. januar 2020 - 02:13 #5
Tak for svar Puren.. Den har nu ikke problem med airflow, tværtimod.. og problemet er løst.. mig der ikke havde fået opdateret driver 😊👍
Avatar billede MADOlsen Forsker
13. januar 2020 - 14:35 #6
Hej Rebecca!

Fedt at du fik problemet løst! Og FEDT at du vendte tilbage og fortalte, at det var løst, og hvad løsningen var!
For så kan andre, der evt. får samme problem, jo også løse det, ved at søge sig frem til denne tråd! :-)

Et hint til en anden gang vil dog være at vælge en lidt mere beskrivende overskrift. Så stiger chancen nemlig for, at folk der ved noget om emnet, også får læst dit spørgsmål ;-)
14. januar 2020 - 06:57 #7
MADOlsen: Ja det har du selvfølgelig ret i.. første gang jeg bruger sitet.. men det skal jeg huske til en anden gang 😊

Jeg siger i hvert fald mange tak for hjælpen 😊👍