29. december 2019 - 14:04 Der er 14 kommentarer

Win10 kan ikke tilgå extern HDD

Hejsa.

Jeg har en HDD fra tidligere bærbar, som jeg vil tilgå fra ny bærbar, og overføre vigtige dokumenter.

Problemet er at windows ikke kan få adgang til den.
jeg kan se den i enhedsoversigten, men ikke i Denne PC.
Tilslutter jeg en anden HDD, så kommer den frem i Denne PC med det samme.

Nogen kloge hoveder der kan hjælpe med dette ??
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2019 - 14:08 #1
Er det Windows 10?
Hvis ja så tryk på Windowstasten + X vælg Diskhåndtering og se om den har fået tildelt et Drevbogstav
29. december 2019 - 14:14 #2
Det har den ikke, se evt link

https://prnt.sc/qh4k92
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2019 - 14:20 #3
Det er ikke sikkert at den har det godt! Prøv at højreklikke ude ved det røde mærke ved Disk 1 se om du kan vælge Online / Initialisere ellers er der nok ikke mange muligheder
29. december 2019 - 14:22 #4
Den skriver enheden er ikke klar
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2019 - 14:32 #5
Hvis du ikke får denne meddelelse eller ikke kan skifte til Online er jeg i tvivl om den er Ok!
https://ibb.co/kXLNvZj
29. december 2019 - 14:41 #6
Jeg kan godt komme ind til den meddelelse, men når jeg så trykker ok, så kommer denne:

https://prnt.sc/qh4sys
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2019 - 14:43 #7
Den er helt sikkert Død.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2019 - 14:44 #8
Den har vel ikke siddet i et helt andet Styresystem?
29. december 2019 - 14:46 #9
Den har siddet i en win 10, opgraderet fra win 7
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2019 - 14:51 #10
Kørte Disken i Windows 10 eller er det på grund af død win10? så kunne det jo være skylden
29. december 2019 - 14:54 #11
Den kørte, indtil jeg fik tabt en pakke ned over den bærbare, derefter døde den....
Den kunne godt starte op, men stod i opstartsvinduet, og kunne ikke komme videre
Avatar billede hjolsen Ekspert
29. december 2019 - 16:13 #12
Der er pga nr 11 stor chance for den er død , men tilslutter du den via en "box"  der kun får strøm via USB kan det også give fejl meddelelsen!
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2019 - 17:21 #13
Hvis dit USB Kabel har 2 stik  så prøv at sætte dem begge i så får den yderlige strøm
Men jeg er skeptisk.
https://ibb.co/C9CYKVf
29. december 2019 - 17:31 #14
#12 og #13 det tænkte jeg også, men da jeg satte en anden hdd i samme box, så fik jeg adgang med det samme. Derfor tænker jeg at den får strøm nok....

Den er nok bare død og begravet, men tak for input alligevel