Avatar billede Mig1964 Praktikant
07. december 2019 - 20:57 Der er 5 kommentarer

Dedikeret VRAM

Jeg har problemer med mit dedikerede VRAM. Jeg har et grafikkort med 4 GB RAM, men når jeg prøver at køre diverse spil på min pc registrerer de kun 128 MB VRAM. Hvis jeg kigger på systemionstillingerne kan jeg også kun se 128 MB. Hvad bliver der af resten af de 4 GB, og hvordan kan jeg udnytte dem?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2019 - 09:47 #1
Satser på Win 10 og har fundet siden her der måske kan hjælpe dig:
https://da.tipsandtrics.com/how-increase-dedicated-video-ram-windows-10-753035
Spiller ikke selv så piller ikke med sådanne indstillinger.
Avatar billede Slater Ekspert
08. december 2019 - 11:17 #2
Har din computer to grafikkort - et onboard og et dedikeret? Det er meget almindeligt i dag. Og har du i så fald sørget for at det dedikerede bliver brugt?
Avatar billede Mig1964 Praktikant
08. december 2019 - 12:14 #3
Det med to grafikkort lyder sandsynligt. Hvordan sikrer jeg at jeg benytter det rigtige?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2019 - 12:20 #4
I kontrolpanelet til grafik kortene.
Du burde her enten kunne deaktivere det sløve kort, eller vælge hvilket kort du ønsker at bruge til de forskellige programmer/spil du vil køre.
Hvis du i strømstyringen sætter den til høj ydelse vil den så ikke bruge der gode kort?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2019 - 12:22 #5
Prøv at tjekke fra kontrolpanel i Windows om der ikke skal være et kontrolpanel til grafik der.
Både Nvidia og Radeon har sådanne kontrolpaneler.