Avatar billede Gustav Valentin Praktikant
01. december 2019 - 11:48 Der er 4 kommentarer

Overførelse af data fra ødelagt Lenovo til Mac

Hej allesammen
Min Lenovo virker ikke, så jeg har købt mig en mac. Men hvordan får jeg dataene, dokumenter, billeder osv. overført til min Mac når min Lenovo er gået i stykker?
Venlig hilsen Gustav
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2019 - 12:04 #1
du skal tage harddisk ud og sætte den i en passende holder, så du kan koble den på mac via usb.
hvis det er M2-forbindelse (harddisk er et lille printkort), så fx https://www.proshop.dk/Harddisk-tilbehoer/DELTACO-Externt-M2-kabinett-USB-30-5-Gbps-Bla/2790999
er det en 2½" harddisk/ssd, så fx https://www.proshop.dk/Harddisk-tilbehoer/RaidSonic-ICY-BOX-IB-223U3a-B/2530746
Avatar billede INK Ekspert
01. december 2019 - 13:32 #2
Enig i #1

Bemærk dog, at en Mac kun kan læse NTFS formaterede drev, ikke skrive til dem.

Da du blot skal overføre filerne fra drevet til din Mac, så er det selvfølgelig ikke et problem. Hvis du efter overførslen fortsat vil bruge din harddisk, så skal du formatere den med diskværktøj (findes under hjælpeværktøjer) til et Apple format.

Vil du beholde den i NTFS formateret for at kunne bruge den med en Windows maskine, så kan du anvende 3.parts software til dette.
Avatar billede posten Ekspert
01. december 2019 - 17:41 #3
jeg vil til en hver tid råde dig til at bruge en dockstation : https://www.avxperten.dk/harddisk-dock/harddisk-dock-gen1-hub-hdd-ssd-sort.asp?gclid=CjwKCAiA5o3vBRBUEiwA9PVzaqDaTkLwauF8eLs2VNA9uKHrqLS8EIrDFGm8P3FGbc-kTe_ScBL3NBoCET0QAvD_BwE så kan du se ALT  på din disk og overføre det du vil gemme bagefter kan du jo bruge disken til at gemme på
01. december 2019 - 18:14 #4
*don´t buy Apple! :)