Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. oktober 2019 - 14:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows Media Player (Vise info om audio-CD)

Ja.

Jeg synes - for nogle år siden -
Når jeg optog en CD med musik -
Så kom der teksten på melodierne.
Også et billede.
*
Nu er det længe siden ...
*
Men nu står der bare "Ukendt CD"
og ikke oplysning om sangene / musikken. Kun numre.
-
Har man ændret på det fra Windows side ? - Så man ikke viser det ?
-
Jeg mener jeg har sat hak ved "Vis Info fra Internettet.
-
Er der andet man kan gøre ?
*
Jeg har Windows 7.
*
God Lørdag - Fra Jørn
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. oktober 2019 - 15:21 #1
Hej Jørn.
Nu har jeg ikke længere Windows 7.
Men jeg har lige prøvet med The Beach Boys. Det ser ikke ud til at være
problemer i Windows 10
https://ibb.co/b6dP1QQ
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. oktober 2019 - 15:25 #2
Næh - Det kan jeg se - poko1 ...

Ser da fint ud ! - Hos dig ...
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. oktober 2019 - 15:29 #3
i dag er det heller ikke alle mine CD der indeholder data.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. oktober 2019 - 15:40 #4
Der er, åbenbart, forskel ...
For jeg indspillede "The Rutles" - Der kom billede på og tekst.
- Det er så en anden PC - En ældre. Med Windows XP.
-
Jeg synes ikke jeg har pilled ved indstillingerne ...
Avatar billede milter Ekspert
19. oktober 2019 - 17:28 #5
Er det en CD, du selv er i gang med at kopiere, eller...?

Hvilken udgave af WMP er det, som giver dig problemer?

De data, du mangler, kommer ind under det, som kaldes metadata. Jeg har fundet det her i linket allernederst fra januar i år:
Windows 7 users who run Windows Media Player will also have to do without the metadata service; Microsoft will shut down the service for Windows Media Player running on Windows 7 going forward but not for Windows Media Player running on Windows 8, 8.1 or 10.

https://www.ghacks.net/2019/01/27/changes-to-windows-media-center-and-player-metadata-service/
Avatar billede eurositi Ekspert
19. oktober 2019 - 17:36 #6
Hvis du forbliver på Windows 7, så findes der jo stadig mange gratis alternative programmer, som kan hente data om musikken. Exact Audio Copy er én af mine gamle favoritter: http://www.exactaudiocopy.de/en/index.php/resources/download/
... Den er dog ikke blevet opdateret siden 2016. Men på den anden side er det vel ok ift. læsning af et døende medium.
Avatar billede milter Ekspert
19. oktober 2019 - 17:39 #7
Og for lige at uddybe det lidt. De metadata, jeg omtaler i #5 ligger ikke på CD'en. WMP får (ellere rettere, fik) dem via en database på nettet, som den kontakter. Jeg har fundet en løsning, som måske kan hjælpe dig, hvis du har mod på det :-)

https://windowsreport.com/windows-media-player-album-info/
Avatar billede milter Ekspert
19. oktober 2019 - 17:50 #8
Jeg skrev ikke tydeligt i indlæg #7, at du selvfølgelig ikke skal forsøge at reparere noget med det program, siden anbefaler i begyndelsen i linket. Start fra, hvor der står:
"What to do if Windows Media Player won’t find album info".
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. oktober 2019 - 22:57 #9
Tak til alle - Jeg kigger på det i morgen. Kom sent hjem.

Det gælder for egne CD, som jeg har købt og betalt.

Men kan også gælde for en CD jeg har lånt på biblioteket.

- Der er ingen forskel ....

Der står "Ukendt CD" og så ikke andet end tal

Foreløbig TAK til alle her
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. oktober 2019 - 22:31 #10
Jeg siger tak for de gode råd. - Jeg prøver noget alternativt.
TAK til alle her ..