Avatar billede Mille02 Praktikant
29. november 2018 - 09:55 Der er 6 kommentarer

Min computer vil ikke tænde!

Hej Alle,
jeg har en lenovo computer, den er kun ca 3 måneder gammel. Da jeg så her tidligere skulle bruge den, prøvede jeg at tænde den som normalt, den var så på startsiden der hvor man skriver sin kode, der kom dog ikke noget frem hvor jeg kunne skrive koden og ligepludselig frøs den bare. jeg prøvede så at slukke den, nu er skærmen bare sort, men ikke helt sort som hvis den var slukket.
ved ikke hvad jeg skal gøre for at få den tændt, er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2018 - 10:35 #1
I første omgang, så hold strømknappen inde i 10 sekunder - det tvinger strømforsyningen til at slukke.

Så kan du prøve at tænde den igen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. november 2018 - 11:09 #2
Hvis Den eventuelt er ved at opdatere kan det tage nogen tid se efter  om din HDD LED blinker så er det op datering?
Ellers se om #1 virker ellers skal du måske reparere!
Avatar billede bpb Seniormester
29. november 2018 - 15:24 #3
Er strømforsyningen sluttet til?  Hvis ikke, kan det være, at batteriet er nede.  Det sker et par gamge om året på min Lenovo.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2018 - 20:04 #4
Hvis det er en laptop, kan du slukke den, tage stikket og batteriet ud. Så slukker den helt. Sæt begge dele i igen, og start op igen.
Avatar billede bpb Seniormester
29. november 2018 - 21:13 #5
#4:  Nærliggende mulighed, som jeg også var tæt på at foreslå.

Men på min Lenovo er det tilstrækkeligt at tage oplader-kablet ud mens computeren er slukket, sætte det i igen, vente et par minutter mens batteriet lades op, og starte computeren.  Så kører den normalt, og batteri-ikonet siger noget i retning af  "1%, oplader".

Min Lenovo er en Ideapad S510p fra 2014.  Om en Lenovo købt for 3 måneder siden kan have samme uvane, vides ikke.  Men symptomerne stemmer rimeligt godt.  Det virker som om computeren i sjældne tilfælde bruger af batteriet selv når den er slukket.  Bortset fra denne forholdsvis harmløse skavank fungerer min Lenovo perfekt i alle henseender.

#2:  Hos Lenovo er de en smule nærige med indikator-lamper.  En HDD LED findes ikke på min Lenovo.  Om den findes på Mille02's computer ved jeg ikke.  Men det er rigtigt, at man skal passe på ikke at forveksle situationen med en opdatering.  Jeg plejer at lytte til disken, med øret tæt til tastaturet, for at høre om der er tegn på en opdatering.
Avatar billede Mille02 Praktikant
30. november 2018 - 08:12 #6
Fandt en løsning, ventede bare på den løb tør for strøm, så satte jeg oplader stikket til og så virkede den igen!
Men tak for hjælpen ellers:)