Avatar billede finb Ekspert
27. juli 2018 - 09:25 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan gøre skærmbilledet mindre ?

Jeg fik trykket på en ukendt genvej,
nu er al tekst/billeder på alle hjemmesider for store på min skærm.
Hvilken genvej kan jeg bruge til at få mindre skærmbilleder ?
Tak
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. juli 2018 - 09:38 #1
Du burde bare kunne holde CTRL nede, mens du ruller på rullen på musen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. juli 2018 - 09:41 #2
Prøv at trykke på Ctrl + 0 "nul"
Avatar billede finb Ekspert
27. juli 2018 - 09:45 #3
Genialt..... Tak
Avatar billede eurositi Ekspert
27. juli 2018 - 13:00 #4
Ctrl - (minus) og Ctrl + (plus) fungerer også fint. Alle browsere har mulighed for at justere zoomniveauet. Faktisk kan de gode webbrowsere huske individuelle zoom-indstillinger pr. hjemmeside/domæne. Det kan være nyttigt, hvis en bestemt hjemmeside bruger for lille skrifttype eller omvendt.

I Firefox kan du f.eks. trykke Ctrl + (zoomniveau 120%) to gange her på Eksperten.dk for at få siden vist uden tomrum i siderne. Herefter kan du åbne en ny fane og indlæse en anden side. Denne side har normalt zoomniveau (100%). Næste gang du besøger Eksperten.dk i Firefox, vil specifikt denne side stadig ha' zoomniveau 120.
Avatar billede finb Ekspert
29. juli 2018 - 09:55 #5
...