Avatar billede Mathias Praktikant
22. juli 2018 - 16:22 Der er 2 kommentarer

Tæningslås med konstant steøm

Hvordan kan jeg få min radio til tæningslås men både min gule og min røde leding er der konstant strøm på når tændingen ikke er til
Avatar billede Mikael Ekspert
23. juli 2018 - 05:47 #1
Nu skriver du jo intet om bilmærke, model og årg.

Men er du sikker på, at der OGSÅ er konstant strøm på begge ledninger efter en periode (X minutter) med tændingen fra..

"Nogen" biler har den "finesse"
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2018 - 07:55 #2
Der skal være noget strøm til radio - primært for at huske kanal-indstillinger og tid (du finder ud af det, når du skifter batteri - radio skal indstilles forfra).
Hav nogle samlemuffer klar - og test med slukket bil at klippe fx den røde over - er der stadig kanaler, så skal den røde fra radio videre til tændingsløs (se evt sikringskasse efter en ledig plads som ikke har strøm ved slukket bil). Ellers samles den røde, og du tester med den gule.