Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
04. marts 2015 - 09:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indirekte tælv

Jeg har et regneark med navn "Banker 2013 data".
Jeg har et andet regneark, hvor der i celle P1 er følgende funktion:
=HØJRE(CELLE("filnavn";'Banker 2013 data'!P1);16)
Der giver resultatet "Banker 2013 data"

I det regneark ønsker jeg at lavet et Tælv med en indirekte ref, til P1 som jo så er navnet på "Banker 2013 data".

Jeg har digtet noget i stil med =TÆL.HVIS(INDIREKTE('$PE$1'!K2:K5000;">60"))
Som er forkert.

Hvordan skal den rigtige fuktion se ud?
Avatar billede jens48 Ekspert
05. marts 2015 - 19:37 #1
Du har ikke valgt P1 men PE1, og desuden er der lidt fejl i paranteserne. Prøv med:

=TÆL.HVIS(INDIREKTE($P$1&"!K2:K5000");">60")
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
06. marts 2015 - 09:01 #2
med anvendelse af din formel.
=TÆL.HVIS(INDIREKTE($P$1&"!N2:N5000");">60")
Der findes i celle P1 i mit ark et resultat af en funktion som er
"Banker 2014 data"
I kolonne N findes værdier 15-70
Jeg får fejlen  #REFERENCE
Når jeg evaluerer får jeg

TÆL.HVIS(#REFERENCE!;">60")
Hvis jeg erstatter

Det synes jeg ikke helt giver mening, da der i celle P1, som er en funktion gives resultatet "Banker 2014 data" og der i Kolonne N i arket "Banker 2014 data" står de relevante værdier.
Avatar billede jens48 Ekspert
06. marts 2015 - 10:53 #3
Jeg tror fejlen opstår på grund af mellemrummene i arknavnet. Prøve at fjerne dem eller sæt _ (underscore) ind i stedet.
Avatar billede anedi Ekspert
06. marts 2015 - 16:03 #4
Jeg tror fejlen opstår idet arknavnet i en celle-henvisning er anderledes end eksempelvis "Banker 2013 data"

Derfor skal indirekte-funktionen tilpasses lidt.

Prøv at stille dig i dit andet ark i en tilfældig celle og lav en henvisning til arket Banker Data 2013, celle A1. Det ser ud som her eksempelvis: ='[Banker data 2013]Ark1'!A1

Når du skal lave din indirekte funktion, skal du derfor ikke blot henvise til Banker Data 2013, men også alt det omkringstående.

Eksempel: =indirekte("'["&$P$1&"]ark1'A1"), såfremt arknavet står i celle P1.

Jeg håber forklaringen er til at forstå, ellers er du velkommen til at uploade et eksempel til GUPL.dk med henvisning herind.

Vh
anedi
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
07. marts 2015 - 13:27 #5
Du har fuldstændigt ret, Jens48.
Jeg ændrer intet i din formel.
Istedet fjerner jeg alle mellemrum i navnene på mine ark.

Indirekte fungerer åbenbart ikke med mellemrum.

Hvis du giver et svar, giver jeg dine point.

Tak for bidraget, Anedi.
jeg tillader mig at tildele alle point til Jens, da han var den første til at give en funktionel løsning.
Avatar billede jens48 Ekspert
07. marts 2015 - 21:54 #6
Du får et svar