Avatar billede LarsLj Novice
26. februar 2015 - 11:04 Der er 2 kommentarer

Outlook kan ikke sende efter skift fra 2010 til 2013 - 550 relay not permitted

Hej

Jeg har lige skiftet Office 2010 ud med Office 2013. Outlook vil ikke sende mails og kommer med fejlen: 550 relay not permitted. Man skulle ellers tro, at den bare overtog indstillingerne fra Outlook 2010, men noget er gået galt.

Spørgsmålet er så: Hvad? Jeg har tdc-mail.

Kender du svaret, vil jeg MEGET gerne høre fra dig!
Vh
Lars
Avatar billede sky Nybegynder
26. februar 2015 - 15:47 #1
Du har vel tjekket TDC´s eget forum:

ejlmeddelelser, mailsystem error, mailer-daemons:
- Fejlmeddelelser fra internettet er som standard på engelsk.
- Fejlmeddelelser fra TDCs mailserver indeholder et link til Fejlmeddelelser, hvor der findes en dansk beskrivelse af problemet.
- Vi kan ikke tilbyde engelsk-dansk oversættelse!
- Får du fejlen: "550 relaying mail to -et-eller-andet- is not allowed", og er dit postprogram allerede opsat til asmtp.mail.dk, så skyldes det, at du har skrevet forkert adgangskode.
- Korrekt opsætning af din mailklient finder du på tdc.dk
Avatar billede LarsLj Novice
26. februar 2015 - 16:04 #2
Hej Sky

Jeg fandt svaret. Problemet er, at min mærkelige netudbyder har sløjfet deres smtp server uden at give besked. Det vidste jeg godt, men ved skiftet gendannede den de gamle indstillinger. Det var jeg ikke opmærksom på. Med mine mailudbyderes rigtige smtp servere fungerer det fint.

Tak for hjælpen
//Lars