Bøvl med regninger og problemer med opsigelse af abonnementer var blandt de 146 klagesager vedrørende mobiltelefoni, som Teleankenævnet afgjorde i 2006.
Ifølge den nyeste klagestatistik fra Teleankenævnet er topscoreren TDC med 42 klagesager eller 28,8 procent af alle sager. Det skal dog ses i lyset af, at TDC sidder på en tredjedel (31,5 procent) af mobilmarkedet.
35 sager var fra Telia-kunder, 33 fra Mobilselskabet 3’s kunder og på fjerdepladsen ligger Sonofon med 15 klagesager.
Bedst klarer Telmore sig med kun en enkelt klagesag trods en markedsandel på 10 procent. Med til forklaringen hører, at Telmores kunder ikke får mobilregninger, da de tanker taletid på nettet. Og netop mobilregningerne topper i statistikken over årsager til mobilklager.
Teleankenævnet er oprettet i et samarbejde mellem telekommunikationsindustrien og Forbrugerrådet. Statistikken for 2006 viser, at halvdelen af alle klagesager var fra utilfredse mobilkunder, resten er nogenlunde lige fordelt mellem internet- og fastnetkunder.
Se hele klagestatistikken her