Guldregn på vej til online-annoncer

Efter adskillige magre måneder kan salgschefer på diverse onlinemedier og portaler se frem til øget vækst i antallet af købte online-annoncer fra næste år. Det vurderer analysebureauet Forrester i en ny temperaturmåling på markedet.

Der er lys for enden af den mørke online-tunnel, hvor der gennem måneder ellers er blevet stadig længere mellem annoncerne til at lyse op på portaler og internetmediers sider.

Det glade budskab for netbranchen bliver spredt af analysebureauet Forrester, der har interviewet direktører fra 30 virksomheder med i gennemsnit 32 millioner euro (238 millioner kroner) om året til marketing og reklame.

Den snak med marketingdirektører viser et kommende opsving inden for online-annoncering ? om end det først sætter ind i 2003.

Frem til 2007 vil web-annonceringen stige med 6,4 milliarder euro (46 milliarder kroner) eller 6,3 procent, fremgår det af rapporten "Online Advertising Pick Up Again".

Dog vil pengene blive fordelt på flere former for online-annoncering, viser rundspørgen. Således vil hver tredje virksomhed ikke øge sit budget på klassiske bannerannoncer, men i stedet skifte over til e-mail-annoncering.

Set på landebasis vil svenske og norske virksomheder lægge sig i spidsen med ti procent af deres reklamebudgetter øremærket til webannoncering frem til 2007.

Annoncer til digital tv og mobile terminaler vil ligeledes begynde at sætte af, men noget langsommere end web. Dog konkluderer Forrester, at annoncørerne i 2005 vil bruge 15 procent af deres reklamebudgetter på nye enheder som trådløse terminaler og UMTS-telefoner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere