Rygterne var sande, da det for nogle måneder siden kom frem, at den danske afdeling af CMG-koncernen var sat til salg.
Onsdag kunne konsulenthuset ECsoft Danmark meddele at have købt de danske CMG-aktiviteter for 2,7 millioner kroner plus indfrielse af CMG's gæld til moderselskabet på 12,2 millioner kroner.
Dermed når ECsoft op på 200 ansatte i Danmark, og virksomhedens direktør, Tom Slivsgaard kalder overtagelsen af CMG Danmark for "det perfekte match".
Udskilningsløb
- Markedet er præget af et benhårdt udskilningsløb, og derfor er det forretningsmæssigt positivt, at vi er i stand til at byde på større IT-projekter, end vi har kunnet hidtil hver for sig, siger Tom Slivsgaard.
CMG Danmark var ellers udset til at være skandinavisk brohoved for den store CMG-koncern, der er børsnoteret i Holland og England og beskæftiger omkring 14.000 ansatte.
Forrige vinter kørte CMG en kostbar reklamekampagne herhjemme. Kampagnen viste en CMG-direktør med en bjælke over øjnene, fordi kundernes synlighed var vigtigere end CMG's.
Øgede kendskab
Kampagnen øgede ifølge Computerworld Onlines søsteravis, IT-Branchen, kendskabet til CMG fra 12 til 18 procent, når man alene kiggede på målgruppen.
Men umiddelbart efter gik markedet for konsulentydelser ned, og CMG nåede ikke at tjene pengene hjem på den styrkede kendskabsgrad.
ECsoft Danmark er efter overtagelsen af CMG-afdelingen det største datterselskab i det britiske ECsoft Group Plc, som er børsnoteret i London og New York.