Microsoft vil sælge reklamer i spil

Computerspillere skal vænne sig til at se mange flere reklamer, når de spiller deres yndlingsspil. Microsoft vil stå for at sælge annoncepladsen.

I takt med, at reklamekronerne forsvinder fra tv og aviser, vil Microsoft forsøge at sælge reklameplads i computerspil.

Her er brugerne ofte unge og købelystne: Det perfekte udgangspunkt for annoncørerne.

Ifølge Digi.no har Microsoft opkøbt flere store bureauer, som netop har specialiseret sig i at sælge reklameplads i computerspil. Et af firmaerne er Massive, der blev stiftet for et par år siden og i dag beskæftiger 80 medarbejdere.

Massive er bindeleddet mellem spilproducenter, som tilbyder reklameplads, og annoncører der ønsker at købe netop dette. En af fordelene ved at reklamere i spil er, at annoncerne ikke er statiske, men kan skiftes ud, så computerspilleren ikke oplever de samme reklamer, hver gang han kommer til et bestemt sted i spillet.

Samtidig bliver det ikke nogen dårligere forretning af, at computerspillere gerne bruger oceaner af tid på at spille bestemte spil – og dermed ubevidst kigge på reklamer.

Ud over opkøbet af firmaet, som står for formidlingen af reklameplads i spil, har Microsoft også selv produceret flere spil og har et solidt samarbejde med producenter af computerspil til konsollen Xbox 360.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Dinner Roundtable: Sikre og skalerbare løsninger til den moderne komplekse infrastruktu

Traditionelle IT-sikkerhedsløsninger, såsom VPN'er, er ikke længere tilstrækkelige for de avancerede sikkerhedsbehov og kompleksiteten i moderne virksomheder. Det norske nationale cybersikkerhedscenter anbefaler derfor nu at erstatte SSLVPN/WebVPN-løsninger på grund af sårbarheder.

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere


NIS2: Indhold, krav og konsekvenser- sidste chance for at blive klar

Vi sætter på denne dag fokus på hvad NIS2-direktivet kommer til at betyde for din organisation. Du et overblik over direktivet og de skærpede krav, så du undgår bøder og sanktionering.

26. september 2024 | Læs mere