Efter fem år som direktør for Foreningen af Danske Interaktive Medier (FDIM) siger Jon Lund stop og forlader FDIM-posten 1. juli.
"Jeg har gennem de sidste 15 år opnået rigtig stor erfaring og viden om internettet, om teknologien og om brugerne. Nu vil jeg gerne tage hatten af og lade det hele komme ud og ikke nøjes med det, der er passende, når man er direktør for en brancheforening," siger Jon Lund om baggrunden for, at han har sagt sin stilling op.
Bestyrelsen er gået i gang med at finde en ny direktør, fortæller FDIM's bestyrelsesformand, Christian Peytz:
"Jon har været direktør i en passende periode, det kan vi ikke pive over. Vi er gået i gang med at finde hans afløser, og mon ikke den nye direktør kan tiltræde omkring 1. august."
Dobbelt op på medlemmer
Peytz tilføjer, at bestyrelsen har været "super-tilfreds" med Jon Lunds indsats gennem de fem år.
"Foreningens resultater taler for sig selv. FDIM har 132 medlemmer i dag, hvilket er dobbelt så mange som for fem år siden, og medlemskabet er på koncernniveau, så JP/Politiken tæller for eksempel kun som ét medlemskab. Så vi er kommet langt i forhold til at repræsentere branchen," lyder det fra FDIM-formand Christian Peytz.
FDIM har deltaget aktivt i opbygningen af den fælles-europæiske paraplyorganisation IAB Europe, der blandt andet arbejder med forhold til EU-Kommissionen og EU-parlamentet. Jon Lund fortsætter sin indsats i IAB Europe, hvor han sidder i bestyrelsen som FDIM's repræsentant.
"Mine år i FDIM har givet mig en unik viden om teknologi, forretning, indhold og brug af internettet. Ikke mindst det seneste års tid er der sket en voldsom udvikling i spændingsfeltet mellem teknologi, forretning, indhold og brug af internettet.
Nye mobile platforme skyder frem, programmeringssprog åbnes og skaber en rigdom af nye applikationer, og de sociale netværk har vendt op og ned på en række sandheder," siger Jon Lund,
Alt det giver nye udfordringer til virksomheder og organisationer, og det vil Jon Lund rådgive kunder om både herhjemme og i udlandet.