På de kinesiske pc'er er Microsofts produkter udbredte, men ofte er det i en piratkopieret udgave.
Faktisk er 80 procent af al software på kinesiske maskiner piratsoftware, viser en undersøgelse fra Business Software Alliance.
For at få solgt mere software i Kina, vælger Microsoft nu at dumpe priserne på virksomhedens Office-pakke, skriver Financial Times.
"Vi fik feedback fra vores detailsælgere, og de mener, at der faktisk er meget mere efterspørgsel i den lavere prisklasse, og det her er et forsøg på at teste hypotesen," siger Microsofts Garth Fort, der er generaldirektør for virksomhedens erhvervs- og marketingaktiviteter i Kina.
Med det ny tiltag fra Microsoft vil en udgave af Office Home nu koste 150 kroner i Kina, og det er 70 procent lavere end den hidtidige pris. Udover de lave priser skal de udenlandske selskaber også konkurrere med produkter, som er meget tro mod originalerne.
"I Kina er der faktisk et ret stort marked for højkvalitetskopivarer, der bliver solgt som værende originale," siger Garth Fort.
Den udbredte piratkopiering i Kina har tidligere medført, at Microsoft har fokuseret på erhvervskunder frem for private.