Hvad skete der inden CSC og Skat i fredags blev enige om at lukke Skats mange systemer ned for at sikre mod datatab?
Det vil Skat gerne have nogle detaljerede svar på fra den store it-leverandør.
"Vi afventer en redegørelse fra CSC om forløbet op til lukningen, og hvad der er foregået i forrige weekend, og så må vi evaluere på det samlede forløb," siger fagchef i Skat, Kim Troels Rasmussen,
Da først fejlen var opdaget og Skat var informeret, fungerede samarbejdet og procedurerne ifølge fagchefen godt.
Kim Troels Rasmussen fortæller, at det var CSC, som opdagede fejlen, og da der var en fare for, at der var fejl i data i systemet, var det nødvendigt for Skat at lukke ned. Den beslutning er han tilfreds med i dag.
"Vi er rigtig godt tilfredse med, at vi tog den beslutning. Vi kan ikke leve med, at data er inkonsistente," siger Kim Troels Rasmussen.
Undersøger bod
Det er endnu usikkert, om nedlukningen vil få konsekvenser for CSC.
"Det kan jeg ikke rigtig sige, før vi har fået en redegørelse om forløbet. Vi vil selvfølgelig gerne prøve at undgå tilsvarende situationer fremover," siger Kim Troels Rasmussen.
Han fortæller, at Skat ser nærmere på kontrakterne med CSC og eventuelle muligheder for bod i forbindelse med fejlen.
"Vi evaluerer på, hvordan vi skal tackle den situation, og det er noget vi er ved at kigge på."