Elro skal booste fibermarkedet
Randers-selskabet Elro indgår nu tæt samarbejde med en række elselskaber for at redde udrulningen af fibernet til danskerne. Elselskabernes kalkule forudsagde for tre år siden at der nu burde være omkring en halv million kunder, men de seneste tal viser at der er 56.000. Elro har med en landsdækkende licens på trådløst internet og en række indgåede aftaler med elleverandører mulighed for at booste kundeantallet. (Børsen)
Forsikringsassurandøren skal udskiftes med netbutik
Forsikringsselskabernes assurandører er på vej til at blive udskiftet med netbutikker. I England tegnes 60 procent af de private forsikringer online og nu vil Codan lancere en onlinebutik. Konceptet er afprøvet på svenskerne og forventes at udgøre omkring 25 procent af salget i løbet af få år. (Berlingske Tidende)
Telebranchen skal holde løfter
Forbrugerombudsmanden vil nu kræve at tele- og bredbåndsselskaberne oplyser kunderne om, hvad de præcist får for pengene, når de køber en bredbåndsforbindelse. Kravet skal rydde op i forvirringen om bredbåndshastigheder som ifølge forbrugerrådet har det med at lyde bedre i markedsføringen end de er i virkeligheden. Brancheorganisationen Telekommunikations-industrien erkender at selskaberne giver kunderne en lavere hastighed end skiltet siger. Det sker dog ikke for at snyde, men fordi teknikken kræver en del af hastigheden til at håndtere selve systemet. På den måde går der typisk 15 procent tabt, oplever kunden. (Morgenavisen Jyllands-Posten)
Få automatisk dagens avisresumeer sendt til din indbakke hver morgen. Opret dig som bruger på Computerworld.dk og sæt "Dagens aviser om it" på overvågning med Computerworld Nyhedsovervågning.