Den danske it-virksomhed Zoomio får tilført 37 millioner kroner af investeringsselskabet Via Venture Partners, der dermed træder ind i investorkredsen bag Zoomio.
Millionerne skal understøtte Zoomios langsigtede strategi med at åbne et internationalt salgskontor hvert andet år..
Dermed vil selskabet udvide tilstedeværelsen på det internationale marked for it-marketingkampagner, hvor selskabet allerede har bidt sig fast på det tyske og hollandske marked og også er at finde i USA, Storbritannien, Sverige og Rusland.
"Pengene skal derudover bruges på 16 ekstra mand i vores udviklingsafdeling og oprettelsen af en afdeling i Nordtyskland. Derudover opkøber vi vores partner i Holland," siger administrerende direktør for Zoomio, Per John Jensen, om de indledende planer med kapitaltilførslen.
Zoomios flagskib på det internationale marked er Zoomio Campaigner til digital styring og effektivisering af marketingkampagner.
Stor investor-kreds
Via Venture Partners får sin investement manager Peter Thorlund Haahr ind i Zoomios bestyrelse, og udvider sine investeringer i teknologi- og softwarevirksomheder, der har aggressive vækstplaner.
Samtidigt bliver Via Venture Partners medlem af investorkredsen, der i forvejen tæller Dandy-familien Bagger-Sørensens investeringsselskab Vecata, Teknologisk Innovation samt Zoomios grundlæggere og ledelse.
"Zoomio har en stærk ledelse, et unikt produkt og en imponerende resultatliste indtil nu – og vi tror derfor fuldt og fast på, at virksomheden kan leve op til både vores og virksomhedens egne høje forventninger," lyder det i en pressemeddelelse fra Via Venture Partners' Peter Thorlund Haahr.