Købere af computere hos pc-giganten Dell bliver måske nødt til at vente helt til oktober, før deres nye maskine bliver leveret.
Det skyldes blandt andet problemer med lakerings-processen af de nye computere, skriver Financial Times.
Forsinkelserne begyndte tidligere på måneden, og samtidig frygter branchen kommende leveringsproblemer på enkeltdele på grund af den sæsonbestemte travlhed i branchen, hvor der traditionelt bliver købt flest nye computere om efteråret.
Ny service sænker
Ifølge Dell giver især lakeringen af firmaets Inspiron-bærbares udvendige paneler forsinkelser.
Muligheden for at få lakeret computerne blev indført tidligere på året for at imødegå et dalende salg på pc-markedet.
Markedet for bærbare pc'er er det hurtigst voksende segment i pc-branchen og udgjorde 27 procent af Dell's salg i sidste kvartal.
Ifølge Alex Gruzen¸ der er senior vice president for kundeafdelingen er det kun hver syvende computer med lakering som lever op til firmaets kvalitetskrav.
Det er støvet som driller
"Der var ingen problemer med at male hundredvis ad gangen. Men da vi øgede antallet, gjorde ellers kontrollerbare faktorer som eksempelvis støv det sværere," fortæller Alex Gruzen på en firmablok.
Støvproblemet har betydet langt færre færdige paneler med lak på samlebåndet.
Desuden har mangel på komponenter til skærme betydet yderligere forsinkelser hos firmaet.
Tidligere på måneden advarede den taiwanske avis DigiTimes om kommende mangel på basale dele på pc-markedet, herunder batterier.