Netdoktor Media, der står bag sundhedsportalen Netdoktor, har omsider lagt års økonomiske trængsler bag sig og vendt røde tal til sorte.
Selskabet driver foruden sundhedsportalen netdoktor.dk yderligere to websites om sundhed: Netdoktor 50 plus og Netdoktor Babyklub. Til sammen har de tre medier givet en bruttofortjeneste på 4,1 million kroner og et overskud på 260.000 kroner efter skat.
Sidste år solgte Netdoktor sit engelske søsterselskab, NetDoctor, til den amerikanske mediegigant Hearst. Ifølge Computerworlds oplysninger betalte Hearst dengang et større tocifret millionbeløb, men dog mindre end 50 millioner kroner for NetDoctor.
Øger omsætning med 75 procent
Moderselskabet Netdoktor Media er stiftet i april 2005 og har som formål "at sikre rentabel drift og udvikling af medier om sundhed herunder netdoktor.dk og babyklub.netdoktor.dk. Selskabet er ejet af Netdoktor Holding og ledelsen af Netdoktor Media.
"Vi har formået at øge vores omsætning med 75 procent i andet regnskabsår samtidig med, at vi fastholder en trafikstigning på næsten 30 procent. Erfaringerne fra de vilde år omkring dotcom-crashet kommer os til gode nu, hvor vi præcis ved, hvad der skal til, når vi udvikler vores medier," siger Rikke Esbjerg, administrerende direktør, Netdoktor Media.
Den stigende interesse viser sig blandt andet ved øget annoncering fra offentlige kunder samt etablering af en række strategiske partnerskaber.