Peter Glüsing, pressechef i Cybercity, to gange på en måned oplever kunderne forsinkelser på over seks timer. Er det godt nok?"
"Det er jo svært for os at undgå ventetider, når spambølgerne skyller ind over os.
Vi gør alt, hvad vi kan for at komme til bunds i de her bunker. Desværre kommer der nogle driftsforstyrrelser, som er til stor irritation for vores kunder. Men vi gør, hvad vi kan."
"Hvordan kan det være, at det kun er Cybercity, der som bredbåndsudbyder oplever en spambølge?"
"Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad de andre isp'ere oplever, men som sagt er det sporadisk, vi oplever det. Vi har så været uheldige indenfor den sidste måned.
Men det er jo ikke noget, man kan forudse.
"Hvordan vil I undgå at det her sker tredje gang?"
"Som sagt kan vi ikke undgå, at det sker tredje gang.
Vi tager det, som det kommer, går igennem listerne og må på den måde komme igennem puklen.
Så må vi se, om vi på længere sigt skal bygge vores servere om. Vi har også tidligere sagt, at vi er interesserede i at se på et andet serverflow, så vi kan komme det her til livs."
"Hvor store investeringer har i tænkt jer at ligge i at få mailsystemet til at virke ordentligt?"
"Det må koste, hvad det koste vil. Det er jo vigtigt for os, at vi netop yder den service, som kunderne har krav på. Så vi regner med at få det her ordnet hurtigst muligt. Hvor mange penge det koster, ved jeg simpelthen ikke."
"Der var kritik af manglende information til kunderne, sidste gang I havde forsinkelser. Denne gang har I ikke skrevet noget om forsinkelserne på hjemmesiden. Hvorfor?"
"Når der er forsinkelser, og vi vurderer, at vi skal skrive om dem på vores hjemmeside, så skriver vi det også.
Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvorfor den så ikke er kommet med denne her omgang. Det er klart, at det må vi informere vores kunder om."